به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد قاسم قلندری صبح روز دوشنبه در بازدید از تأسیسات آب شرب شهر یاسوج با اشاره به مطالب یکی از سایت‌های محلی استان با عنوان جیره بندی آب در مناطقی از شهر یاسوج، اظهار کرد: چنین موضوعی به هیچ وجه واقعیت ندارد و درج این نوع مطالب غیر واقعی بدون در نظر گرفتن محتوای این عبارت جای سؤال دارد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج با بیان اینکه تعریف جیره بندی آب به لحاظ فنی با واقعیت‌های موجود در زمینه تأمین و توزیع آب در سطح شهر یاسوج همخوانی ندارد، عنوان کرد: پدیده ای که در حال حاضر در شهر یاسوج و سه شهر دیگر از شهرهای استان با آن موجه هستیم تنش آبی و نوسانات شبکه توزیع آب است.
وی افزود: نوسان و تنش آبی در برخی مناطق شهر یاسوج بیشتر به محل تأمین آب مرتبط است به گونه‌ای که مناطقی از شهر که آب شرب آنها از چاه آب تأمین می‌شود به دلیل نوسانات برق، افزایش مصرف آب توسط مشترکان و کولرها در پیک مصرف تابستان و کاهش سطح آب چاه‌ها بیشتر رخ می‌دهد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج با بیان اینکه جیره‌بندی آب به زمانی اطلاق خواهد شد که به یک شهر یا روستا و یا تعدادی از مشترکان به دلیل بحران آبی یا کمبود شدید آب در ساعاتی خاص از شبانه روز میزان معینی آب تولیدی توزیع شود، تأکید کرد: خوشبختانه این موضوع تا کنون در شهر یاسوج و هیچ کدام از شهرهای استان رخ نداده است.
وی یادآور شد: تیم اتفاقات آبفای یاسوج و کشیک بهره برداری آبفای استان به‌صورت شبانه روزی نسبت به مدیریت و کنترل مخازن و شیرهای توزیع آب اقدامات اضطراری و لازم را انجام خواهند داد و تلاش دارند که نوسانات و قطعی آب در سطح شهر یاسوج را به حداقل برسانند.
قلندری، تلاش برای جمع آوری انشعابات غیرمجاز متعدد در سطح شهر یاسوج و روستاهای اقماری و به‌روزرسانی رفع اتفاقات شبکه توزیع را به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های آبفای یاسوج در مدیریت شبکه توزیع و کاهش اثرات تنش آبی در شهر یاسوج بر شمرد و گفت: امیدواریم که با احداث هرچه سریع‌تر تصفیه‌خانه اضطراری آب شهر یاسوج و مخزن 5 هزار مترمکعبی بنسنجان، بخش زیادی از مشکلات مربوط به کمبود آب و تنش آبی شهر یاسوج بر طرف شود.
وی با بیان اینکه در شرایط تنش آبی و افت فشار و نوسان آب در برخی مناطق شهر اجتناب ناپذیر است، تصریح کرد: در کنار این موضوع عدم نصب تانکر ذخیره آب توسط مشترکین و مجتمع‌های مسکونی به چالش‌های ناشی از نوسان شبکه آب دامن می‌زند.
قلندری بر ضرورت نصب تانکر ذخیره آب توسط مشترکان تأکید کرد و گفت: با این کار در صورت بروز نوسان در شبکه توزیع آب شهر در تأمین اضطراری خود دچار مشکل نشوند.
وی رعایت الگوی صحیح مصرف آب به‌خصوص در پیک مصرف تابستان توسط مشترکان را ضروری دانست و گفت: در کنار مدیریت تنش آبی توسط آبفای شهری، رعایت الگوی صحیح مصرف توسط شهروندان نقش بسزایی در کاهش اثرات تنش آبی دارد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 152 هزار مشترک آب و 35 هزار مشترک فاضلاب است.
دریافت کننده: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6110/7535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.