به گزارش ایرنا، سید یعقوب فرجی روز سه شنبه در نشست کمیته تنش آبی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: مشترکان مناطق سردسیری این استان به ویژه یاسوج و مادوان اقدام به نصب تانکر ذخیره آب در پشت بام منازل و مجتمع های مسکونی کنند.
وی افزود که بر اساس قوانین ملی ساختمان، نصب تانکر ذخیره آب در پشت بام منازل و مجتمع های مسکونی الزامی است و هر واحد مسکونی باید از تانکر یک هزار مترمکعبی بهره مند باشد.
معاون بهره برداری شرکت آبفای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قطعی آب و نوسان در شبکه توزیع در شهرهای مختلف این استان به دلایل مختلف از جمله کمبود آب و یا مرمت و اصلاح شبکه توزیع اجتناب ناپذیر است.
فرجی عنوان کرد که آنچه سبب تشدید مشکلات مربوط به نوسان در شبکه توزیع آب در شهرهای سردسیری کهگیلویه و بویراحمد به ویژه یاسوج و مادوان می شود نصب نبودن تانکر ذخیره آب در پشت بام منازل و مجتمع های مسکونی است.
وی ابراز داشت: نصب تانکر ذخیره آب در پشت بام ها می ‌تواند منجر به تداوم جریان آب در منازل و جلوگیری از قطعی آن در شرایط اضطراری شود.
فرجی اظهار داشت: در شهرهای گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد از جمله دوگنبدان، دهدشت، لیکک، لنده، چرام، سوق و قلعه رئیسی مشکلات مربوط به قطعی و نوسان آب به دلیل نهادینه شدن فرهنگ نصب و استفاده از تانکر ذخیره آب در پشت بام ها کمتر از نقاط سردسیری استان است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 152 هزار مشترک آب و 35 هزار مشترک فاضلاب است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.