محمود باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهم‌ترین هدف ساخت و راه اندازی این تعداد اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد دستیابی به توسعه پایدار در جوامع بومی است.
وی افزود که خدمات بوم گردی شامل تولید و عرضه صنایع دستی بومی، پخت و ارائه غذاهای بومی و نوشیدنی‌های محلی، برگزاری مراسم‌های آیینی و سنتی و آشنایی با دیگر ویژگی‌ها و جذابیت‌های گردشگری مناطق روستایی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صنعت گردشگری این استان فرصت‌های چشمگیری برای سرمایه‌ گذاری دارد.
باقری عنوان کرد که تلاش می‌شود با برنامه ریزی‌های لازم زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر از این فرصت‌ها در راستای درآمدزایی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 250 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
این استان با بیش از 15 هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
افزون بر 2 هزار و 600 اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد 750 مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
یک ‌میلیون و 564 هزار و 484 نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز سال جاری از مناطق و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دیدن کردند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.