کارشناس هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که 42 میلی متر از این بارش ظرف شبانه روز گذشته (سیزده بدر) بوده است.
ولی بهره مند میزان بارش در شبانه روز گذشته در شهرهای یاسوج، سی سخت، باشت و منطقه جاورده کهگیلویه را نیز به ترتیب هشت،20، 15 و 22 میلی متر ذکر کرد.
وی گفت که میانگین بارش های بهاری در برخی مناطق از جمله لنده در شهرستان کهگیلویه تا قبل از روز گذشته(سیزده بدر) به بالای 160 میلیمتر نیز رسیده بود.
بهره مند میزان بارش های بهاری در مناطق دیگر استان شامل قلعه رئیسی، جاورده، گردنه مله شوره در بویراحمد، یاسوج، دهدشت و باشت را نیز به ترتیب 130، 122، 126، 93، 104 و 78 میلیمتر ذکر کرد.
** کاهش 17 درصدی مسافران نوروزی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگلیویه و بویراحمد نیز گفت که بارش باران از روزهای پایانی سال 95 تاکنون سبب شد که میزان اقامت مسافران و گردشگران این استان در نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال حدود17درصد کاهش یابد.
محمود باقری افزود: افزون بر یک ‌میلیون و 564 هزار و 484 نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز سال 96 از مناطق و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دیدن کردند.
وی گفت که حدود 900 هزار نفر از این تعداد گردشگر نیز در اقامتگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد اسکان یافتند.
وی ادامه داد که این تعداد گردشگر نوروزی از 27 اسفند سال 95 تا سیزده فروردین سال جاری از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این استان دیدن کردند.
بارش‌های بهاری امسال همچنین افزون بر 600 میلیارد ریال خسارات را در حوزه‌های مختلف در این استان به همراه داشت.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن افزون بر 270 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت‌شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم‌نواز مکانی مناسب برای سفرهای نوروزی است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.