سید بهاء الدین ملک حسینی روز یکشنبه با حضور در دفتر ایرنا مرکز یاسوج اظهار داشت: سال جاری 60 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت برای دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده که از این تعداد 12 مورد دارالقرآن، 28 مورد کانون تخصصی ورزشی و 20 مورد نیز کانون فرهنگی و تربیتی است.
وی افزود که فعالیت پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری پس از ماه رمضان آغاز می شود و تا 15 مرداد نیز ادامه دارد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دانش آموزان مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه دوم استان می توانند در این دارالقرآن ها حضور یافته و برنامه های مختلفی از جمله آموزش عمومی قرآن برای آنان اجرا می شود.
ملک حسینی عنوان کرد که مأموریت اصلی کانون های فرهنگی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و جذب هر چه بیشتر دانش آموزان در برنامه ها و فعالیت های مذهبی، فرهنگی و تربیتی است.
وی ابراز داشت: یکی از فعالیت هایی که در طول سال تحصیلی در مدارس ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود برنامه «جوانه ها» نام دارد و بر اساس آن دانش آموزان یک روز هفته را در کانون های فرهنگی و تربیتی استان سپری کرده و فعالیت های متنوع مذهبی و فرهنگی از جمله قصه گویی، بازی، سرگرمی و اردو برای آنان اجرا خواهد شد.
ملک حسینی گفت که هدف از این اقدام فراهم کردن یک محیط مفرح برای دانش آموزان ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد به منظور انتقال مفاهیم تربیتی از جمله مسئولیت پذیری، نظم و احترام به دیگران است.
وی اظهار داشت: شعار سال جاری وزارت آموزش و پرورش در بحث غنی سازی اوقات فراغت با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال «هر دانش آموز یک حرفه» تعیین شده است.
وی افزود که برای تحقق این شعار و گسترش حرفه آموزی به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد تفاهم نامه ای بین اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان منعقد شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر این، در طول سال تحصیلی نیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش کهگیلویه و بویراحمد به یک کارگاه تولیدی تبدیل شده اند و سال جاری پوشاک مدارس استان در این هنرستان ها تولید و عرضه شد.
ملک حسینی عنوان کرد که کارگاه گلیم بافی با همکاری یکی از تولیدکنندگان بخش خصوصی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد در مدارس شبانه روزی استان برگزار شده و تولیدات دانش آموزان این مراکز نیز خریداری می شود که منبع درآمدی برای آنان است.
افزون بر 150 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.