به گزارش ایرنا، محمود باقری شنبه شب در نشست ساماندهی دفاتر خدمات مسافرتی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج با بیان اینکه بالغ بر 50 درخواست تاسیس برای دفاتر خدمات مسافرتی ارائه شده، اظهار داشت: با رعایت ضوابط و قوانین، این درخواستها بررسی شده و مجوز لازم صادر خواهد شد.
وی ادامه داد: هدف از ساماندهی دفاتر خدماتی، رعایت قانون و خدمات دهی مناسب به مسافران و گردشگران است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد افزود: طبق قانون با افراد، نهادها یا گروههایی که به صورت غیر قانونی اقدام به برگزاری تور مسافرتی می کنند و مجوز دفاتر خدماتی را ندارند، برخورد می شود.
باقری تصریح کرد: لیست دفاتر خدمات مسافرتی استان به سازمان حمل ونقل وپلیس راه کهگیلویه وبویراحمد فرستاده می شود.
وی با بیان اینکه مسئولان دفاتر باید صلاحیت لازم را داشته باشند، گفت: معرفی ظرفیتها و پتانسیلهای استان و ارائه خدمات مناسب به گردشگران از وظایف مهم دفاتر خدماتی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین در راستای کنترل و نظارت بهتر استفاده از اتوبوس های دارای سامانه هوشمند ضروری است.
رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اتوبوسهای تورهای مسافرتی و گردشگری باید به سامانه سپه تن مجهز باشند و اگر اتوبوسی این سامانه را نداشته باشد حق تردد ندارد.
سرهنگ اسفندیار تباشیر افزود: پلیس راهور استان برای همکاری با دستگاه متولی در راستای جلوگیری از تردد تورهای گردشگری بدون مجوز آمادگی دارد.
وی بیان داشت: تردد ناوگان حمل ونقل عمومی به ویژه اتوبوس به صورت یک طرفه از سمت استان فارس در مسیر اقلید به یاسوج ممنوع اعلام شده است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تردد تورهای گردشگری بدون مجوز خلاف قانون است و طبق قانون از پنج میلیون تا 10 میلیون ریال جریمه خواهند شد.
الماس گشتاسبی افزود: این استان در حوزه گردشگری ظرفیتهای مناسبی دارد اما کمبود زیر ساختهای مناسب سبب شده که این ظرفیتها مغفول بماند.
وی بیان داشت: برگزار کنندگان تورهای مسافرتی باید از قوانین اطلاع داشته و از آن تبعیت کنند.
گشتاسبی تصریح کرد: جاده دسترسی به برخی از اماکن مذهبی و تفریحی در استان، وضعیت مطلوبی ندارد و این امر باید مورد توجه قرار گرفته و در راستای بهبود زیرساختها در این مسیرها اقدامات لازم انجام شود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.