فتاح محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون در این زمینه تا حدودی غفلت شده در حالی که انتظار می رفت تلاش و اقدام گسترده تری انجام شود.
وی افزود که امام خمینی (ره) به دلیل آنکه در ابعاد مختلف فقهی و اجتهادی صاحبنظر بود و از مبانی اسلامی و تاریخ تحلیلی اسلام نیز شناخت جامع و کافی داشت طرح حکومت اسلامی، اسلام سیاسی و بحث ولایت فقیه را مطرح کرد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از مهمترین ویژگی های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آن بود که در کنار مکاتب و گفتمان های مختلفی که در دنیا در بحث حکومت داری و منشأ قدرت رایج بود یک گفتمان جدید برگرفته از سنت نبوی و سیره علوی را مطرح کرد.
محمدی عنوان کرد که امام خمینی (ره) به دلیل داشتن شناخت و آگاهی جامع نسبت به موازین شرعی و فرامین الهی موضوع جدیدی را با عنوان اراده مردم در تعیین سرنوشت خود ارائه داد.
وی ابراز داشت: امروزه مبنای تصمیم گیری در جمهوری اسلامی ایران مردم هستند و تمامی قوانین کشور در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و اقتصادی نیز مبتنی بر موازین اسلامی بوده و اداره امور به اتکای آرای عمومی است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که پس از پیروزی انقلاب نوع و شکل حکومت ایران را مردم با رأی 98.2 درصدی خود به جمهوری اسلامی در همه پرسی 12 فروردین سال 1358 انتخاب کردند.
محمدی اظهار داشت: ایران به لحاظ قومیتی، جغرافیایی و وجود اقلیت های مذهبی مختلف متنوع بوده و به همین دلیل نیز بکارگیری اندیشه های امام خمینی (ره) با رعایت حقوق اقلیت ها و دیگر مذاهب تا حدودی دشوار به نظر می رسد.
وی افزود که از یک سو باید به موازین شرعی و قانونی مبتنی بر فقه شیعی در ایران عمل شده و از سوی دیگر نیز قومیت ها و مذاهب مختلفی در کشور وجود داشته که قانون اساسی توجه ویژه ای به حقوق آنها دارد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسئولان اجرایی موظفند اندیشه های سیاسی و فقهی امام خمینی (ره) را در ابعاد مختلف تبیین کرده و هر چه بیشتر به این موضوع مهم پرداخته شود.
محمدی عنوان کرد که امام خمینی (ره) نقش مردم و مسئولان اجرایی کشور در موضوع انتخابات را به نحو مطلوبی تبیین کرد به طوری که هم اینک هیچگونه خللی در این راستا مشاهده نمی شود.
وی ابراز داشت: امام خمینی (ره) در بحث انتخابات به نحو شایسته ای به تمامی خلاءهایی که احتمال طرح آنها در ادوار مختلف وجود داشت پرداخته و در مورد آنها مطالبی بیان کرده است.
محمدی گفت که از نظر امام خمینی (ره) مشارکت سیاسی مردم چند ویژگی دارد که مهمترین آنها شامل عقلانیت، الهی، اختیاری و آگاهانه بودن، لحاظ کردن منفعت عمومی و داشتن وجهه مذهبی، دینی و معنوی است.
وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) یکی از مهمترین شرایط داشتن صلاحیت و شایستگی پذیرش مسئولیت توسط مدیران اجرایی کشور را خدمتگزاری هر چه بیشتر به مردم می دانست.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.