به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی روز سه شنبه در نشست شورای اداری گچساران، میزان اعتبارات 2 درصد نفت کهگیلویه و بویراحمد در بوجه 96 را یکهزار و 800 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: از این میزان اعتبارات بیش از یکهزار و 130میلیارد ریال معادل یک سوم آن به شهرستان های گچساران و بهمئی اختصاص داده می شود.
وی ادامه داد: بیش از یکهزار میلیارد ریال از این میزان اعتبارات به شهرستان گچساران اختصاص خواهد یافت.
فرماندار گچساران میزان اعتبارات 2 درصد نفت سال گذشته این شهرستان را 370 میلیارد ذکر کرد و گفت: 70 درصد از این میزان اعتبار جذب شد.
رحیمی ابراز کرد: بیش از 43 درصد از اعتبارات عمرانی استانی و70 درصد اعتبارات 2 درصد نفت و گاز سال 95 این شهرستان تاکنون جذب شده است.
وی اظهار داشت: بیش از 480 میلیارد ریال سال گذشته از محل اعتبارات استانی و 2 درصد نفت به این شهرستان اختصاص یافته است.
فرماندار گچساران تصریح کرد: همچنین بیش از 180 میلیارد ریال در سال 95 از محل اعتبارات ماده 180 به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته این شهرستان اختصاص یافت که از این اعتبارات هیچ گونه مبلغی تخصیص داده نشده است.
رحیمی گفت: بیش از 200 طرح عمرانی در زمینه‌های گوناگون در مناطق مختلف این شهرستان در دست اجراست.
وی افزود: این طرح‌ها در حوزه‌های مختلف شامل راه، انرژی، آب، عمران شهری و روستایی، بهداشت و درمان، ورزش، فضای آموزشی، گردشگری، فرهنگی و مذهبی در دست اجراست.
رحیمی ساخت جاده گچساران - بابامیدان، به بهبهان، احداث جاده گچساران به چرام، و روکش راه‌های روستایی را مهمترین طرح های در دست اجرا در این شهرستان ذکر کرد.
وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی طرح‌های در دست اجرای گچساران رضایت بخش است، گفت: تکمیل و افتتاح طرح‌های نیمه تمام از اولویت‌های مهم کاری مسئولان شهرستانی است.
رحیمی تصریح کرد: در صورت تأمین و جذب کامل اعتبارات عمرانی مصوب، بخش عمده‌ای از طرح‌های نیمه تمام گچساران تکمیل خواهد شد.
وی افزود: تا پایان تیر 96 دستگاه های اجرایی این شهرستان باید نسبت به جذب اعتبارات خود اقدام کنند.
رحیمی بیان کرد: برخی مدیران اجرایی گچساران در زمینه جذب اعتبارات با فرمانداری این شهرستان همکاری لازم را انجام نمی دهند.
وی عنوان کرد: در سال جاری نسبت به بودجه اختصاص یافته به گچساران برنامه ریزی های لازم انجام شده و اعتبارات به طور کلی بین طرح های عمرانی این شهرستان توزیع می شود.
رحیمی با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی تنها راه شکوفایی اقتصاد کشور است، اظهار کرد: این مهم یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب محسوب می شود که باید به نحو شایسته از سوی مردم و مسوولان اجرا شود.
شهرگرمسیری 100 هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفتخیز گچساران در 150 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
2082 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.