ساسان مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جرم گیری، ترمیم دندان های پوسیده و کشیدن دندان های غیر قابل ترمیم نقش مهمی در کاهش بوی بد دهان روزه دار دارد.
وی خوردن آب به اندازه کافی، میوه ها و سبزیجات تازه، استفاده از ادویه های معطر و پرهیز از مصرف سیگار به کاهش بوی بد دهان روزه دار کمک می کند.
مرادی مسواک زدن قبل از وعده افطار و بعد از سحری، کشیدن نخ دندان و مصرف دهان شویه را از دیگر راهکارهای رفع بوی بد دهان روزه داران ذکر کرد.
این دندان پزشک گچساران تصریح کرد: پرهیز از مصرف مواد غذایی مانند سیر و پیاز تازه، مسواک کردن قبل از بیرون رفتن از منزل از دیگر توصیه های بهداشتی دهان و دندان است.
متخصصان داشتن عفونت های دهانی و دندانی، عفونت های سینوسی، لوزوی و مشکلات گوارشی، حذف سحری و خوردن غذاهای سنگین که بر عملکرد دستگاه گوارش تاثیر می گذارد را از دلایل بوی بد دهان مطرح می کنند.
این کارشناسان پرخوری و افزایش حجم موادغذایی در داخل معده را از دیگر دلایل بوی بد دهان عنوان می کنند.
مرادی از افرادی که از دندان های مصنوعی استفاده می کنند خواست علاوه بر انجام موارد ذکر شده هر هفته یک بار دندان های خود را با سرکه سفید بشویند.
مرادی گفت: در صورتی که بوی بد دهان روزه دار با این راهکارها برطرف نشود فرد باید به متخصص دستگاه گوارش یا حلق و بینی مراجعه کند.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.