به گزارش ایرنا، حدود چهار هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای انتخابات این دوره نام نویسی کردند که از این تعداد حدود 700 نفر مربوط به حوزه شهری است.
بلوار عدل شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با ایجاد حدود 50ستاد انتخاباتی در یک هفته گذشته چهره متفاوتی از هر زمان دیگر بخود گرفت.
شب گذشته در آخرین تلاش، طرفداران نامزدهای شوراهای اسلامی با توزیع اقلام تبلیغاتی رنگارنگ، یاسوج را به انباری از کاغذ مبدل کردند و اینک هنوز حتی چهره مفرح فضای سبز این شهر از این اقدام نازیبا مخدوش است.
در آخرین اجتماع هواداران نامزدها دست مایه تبلیغات چاپی کاندیدا بیش از اینکه افکار شهروندان را تسخیر کند، کف خیابان ها را خوشایند تسخیر کرده است.
گرچه فضای مجازی فرصت کم نظیری برای تبلیغات فراگیر انتخابات نامزدهای انتخابات را فراهم کرده اما هنوز برخی شیوه های تبلیغات سنتی و کاغذی به عنوان یک رویه مخدوش کننده سیمای شهری در برخی شهرهای کشور همچون یاسوج پررنگ است.
یک فعال حوزه چاپ در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از اقلام تبلیغاتی داوطلبان شوراهای اسلامی در شهر یاسوج در شهرهای بزرگ از جمله تهران به لحاظ تفاوت قیمت انجام گرفته است.
صادق چترروز تصریح کرد که برخی کاندیداهای شهرهای این استان اقلام تبلیغاتی با تیراژ 100هزار چاپ کرده اند در حالی که این نوع تبلیغات چندان مخاطب پسند نیست.
مدیر موسسه چاپ دیجیتال سیمرغ یاسوج به وجود پرشمار کاغذهای تبلیغاتی رها شده در محدوده خیابان مجاور این مرکز چاپ اشاره کرد و افزود: حتی صاحبان مراکز چاپ از این نوع تبلیغات پرهزینه و دردسرساز که چهره شهر را نازیبا می کند، راضی نیستند.
یک زن فعال در حوزه چاپ شهر یاسوج نیز گفت در شهر کوچک مادوان در شهرستان بویراحمد برخی کاندیدا تا 250میلیون ریال هزینه کرده اند و هزینه یک قلم تبلیغات پیامکی آن 60میلیون ریال شده که این میزان هزینه ها بسیار ناخوشایند است.
صدیقه مرتضوی اظهارکرد که چاپ کاغذ تنها یک بخش هزینه نامزدهاست، دادن غذا و دیگر شیوه های ناصحیح تبلیغات مشکلی نازیباتر از کاغذهای نصب شده بر دیوارها، تابلوها و حجم وسیع پوستر رها شده در معابر عمومی است.
حسین محمدی یک کارگر شهرداری یاسوج جمع آوری اقلام تبلیغاتی سرگردان در معابر را یکی از کارهای سخت رفتگران در موقع تبلیغات انتخاباتی شوراها دانست و گفت: شب گذشته بلوار عدل یاسوج لبریز از کاغذ شد.
این کارگر خسته شهرداری بیان کرد که توزیع پرشمار هزاران پوستر رنگی از یک کاندیدا آن هم در یک مکان چندان توجیه عقلی ندارد.
شهردار یاسوج از آغاز به کارجمع آوری آثار تبلیغاتی نامزدهای این شهر خبرداد و گفت: حجم بالای تبلیغات نامزدهای پرشمار شورای شهر هزینه های زیادی را متوجه شهرداری کرده است.
محمدعلی جاوید اظهار داشت که کسانی که می خواهند خادم مردم در عرصه مدیریت شهری شوند باید بیش از هر فرد دیگری برای حفظ زیبایی شهر تلاش کنند، اما فرآیند تبلیغات نامزدهای انتخابات این گونه نیست.
درعین حال ائمه جمعه در شهرهای کهگیلویه وبویراحمد با انتقاد ازهزینه های هنگفت برخی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها، برلزوم توجه مردم به شایسته سالاری و توان مدیریتی نامزدها و برانتخاب آگاهانه افراد کارآمد تاکید دارند.
حدود 700 نفر درپنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها در 17شهر کهگیلویه بویراحمد برای 91کرسی باهم رقابت می کنند.
خبرنگار:مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6162 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.