غلام رضا تاجگردون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که افزوده شدن 60 هزار متر مربع به فضای درمانی در کهگیلویه و بویراحمد نشان دهنده عظمت این طرح است.
وی تکمیل بیمارستان 96 تختخوابی شهر دوگنبدان، شتاب بخشی به تکمیل بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج، آغاز ساخت 2 بیمارستان 100 و 32 تختخوابی در شهرهای دوگنبدان و باشت و توسعه بیمارستان‌ها را از خدمات ارزنده بخش سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.
بیمارستان 100 و 32 تختخوابی در شهرهای دوگنبدان و باشت به ترتیب 65 و 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های این استان در ابتدای شروع بکار دولت یازدهم از تجهیزات پزشکی کمی بهره‌مند بود بیان کرد که نصب و راه اندازی تجهیزات جدید بسیاری از بیماران را از به مراجعه به استان‌های دیگر بی‌نیاز کرده است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود که افزایش تخت‌های بیمارستانی، ماندگاری پزشک در مناطق محروم، افزایش کیفیت خدمات درمانی و کاهش هزینه از جیب مردم از دستاوردهای نظام سلامت است که امکان بهره گیری از امکانات درمانی برای تمام اقشار جامعه به‌صورت عادلانه را فراهم کرد.
وی به راه اندازی 2 پایگاه امداد هوایی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت که این پایگاه‌ها نقش مهمی در نجات جان بیماران اورژانسی دارد.
استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت به ازای هر یک هزار بیمار 30 نفر و هم اکنون به ازای هر یک هزار نفر چهار نفر به خارج از کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت خدمات درمانی اعزام می‌شوند.
افزایش تخت‌های بیمارستانی از 715 تخت به بیش از یک هزار تخت، ساخت 70 خانه بهداشت، جذب بیش از 160 پزشک در بیمارستان‌ها، و کاهش 22 درصدی عمل‌های سزارین با برنامه‌های تشویقی از مهمترین دستاوردهای طرح تحول سلامت در این استان است.
خبرنگار: فرزانه شریفی
8143
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.