به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در نشست تلویزیونی شبکه استانی زاگرس اظهار داشت: استان در مقایسه با متوسط منطقه حداقل حدود 1500 تخت بیمارستانی جدید نیاز  و این امر ضرورت دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر تعداد تختهای بیمارستانی در وضعیت متوسط به بالا قرار دارد، عنوان کرد: اما در رابطه با توزیع این تختها مشکلاتی وجود دارد، زیرا امروز در سایر شهرستانهای استان کرمانشاه با کمبود تخت، خدمات رسانی و کمبود تجهیز بیمارستانها​ مواجه هستیم و بیشترین توجه به مرکز استان شده است.

وی افزود: در مجموع وضعیت تعداد تخت‌های استان در مقایسه با کشور مناسب است زیرا به فرض جمعیت دو میلیونی استان تعداد تخت‌های بیمارستانی خصوصی، دولتی و تامین اجتماعی 3000 دستگاه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه کرمانشاه یک قطب مهم سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و‌ فرهنگی در کشور باید باشد، عنوان کرد: به علت خسارت‌های جنگ این استان در این دوران با یک عقب‌افتادگی‌های ساختاری مواجه شده است که دولت باید توجه ویژه‌ای به این استان کند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه از نظر تخت بیمارستانی نسبت به متوسط کشوری وضعیت استان بد نیست، گفت: اما شهرستانهای استان با مجموعه‌ای از محرومیت‌ها و کمبود تجهیزات پزشکی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه ضرورت احداث بیمارستان 540 تخته خوابی در زمان سفر دولت یازدهم به استان تصویب و عملیات اجرایی ساخت آن شروع شده است، افزود: در صورت تأمین اعتبار لازم این پروژه با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه توریسم درمانی هدف ارزشمندی در استان است، عنوان کرد: زمانی این هدف کاربردی می‌شود که خدمات پزشکی ابتدا در سطح عالی نصیب شهروندان کرمانشاهی شود و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه به طور جدی وارد عمل شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه بخش خصوصی در کرمانشاه تاکنون رشد خوبی نداشته است، گفت: در حالی که اگر در این حوزه خدمات استاندارد ارائه شود یکی از بخشهای سودآور برای کشور است و می‌توان خدمات گسترده‌ای به کشورهای همجوار هم ارائه داد و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه سلامت بیشتر شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به کارنامه دولت کنونی در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: خوشبختانه توانستیم هزینه خدمات درمانی را در بیمارستانهای دولتی از رقمهای بسیار بالا به سه درصد و 6 درصد برای افراد شهری کاهش دهیم که این خدمت بزرگی محسوب می‌شود.

وی با بیان تاکنون هزاران خانه بهداشت، پایگاه بهداشت، مرکز خدمات جامع و‌در ظرف یک سال 2500 خانه بهداشت احداث شده است، گفت: 21 هزار تخت بیمارستانی که در طول تاریخ کشور بی‌سابقه بوده و تعداد تخت‌های ویژه دوبرابر شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توزیع  12 هزار پزشک برای مناطق مختلف از جمله مناطق محروم افزود: در توسعه زیرساخت‌ها و افزایش دسترسی مردم به خدمات پزشکی اقدامات مناسبی صورت گرفته و بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی​ در بین بیمارستانها توزیع شده است.

وی دستیابی و ایجاد نظام سلامت کارآمد را در کشور نیازمند تلاش‌ها تا 15 سال آینده از سوی دولت و مجلس دانست و اظهار کرد: خوشبختانه در راستای طرح تحول سلامت تاکنون اقداماتی از قبیل بیمه رایگان 11 میلیون نفر در کشور، کاهش هزینه‌های خدمات درمانی مردم و‌ افزایش دسترسی مردم به پزشکان متخصص انجام شده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: توسعه زیرساخت‌ها و افتتاح بیمارستان پاوه با 90 درصد پیشرفت فیزیکی و تلاش برای افتتاح مرکز سوختگی نیز از سایر اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه خدمات طرح تحول سلامت بی‌نظیر بوده است، گفت: مجلس و دولت با یک تعامل همه جانبه خدمات ارزنده‌ای در این راستا انجام دادند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزایش توانمندی مردم در حوزه بهداشت و سلامت را از مسئولان مربوطه ضروری دانست و اظهار کرد: در این راستا وضعیت غذایی مردم باید اصلاح و به جای افزایش ساخت تجهیزات پزشکی باید به طور جدی با بیماریها مقابله کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 615295
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.