به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی یکشنبه شب در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: 6میلیارد ریال از این میزان اعتبار به دستگاه های اجرایی استان اعطا و هفت میلیارد ریال دیگر نیز پس از پرداخت به استانداری بین تعدادی از تشکل های مردم نهاد توزیع شد.
وی افزود که تا قبل از سال 1395 اعتبارات اختصاص یافته برای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کشور محدود بود و مبلغ اندکی نیز به استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد پرداخت می شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پیش بینی می شود که در سال جاری اعتبارات بیشتری برای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به این استان اختصاص داده شود که باید متولیان امر برای استفاده بهینه تر از آن تلاش و اقدام کنند.
خادمی عنوان کرد که هر چند تاکنون اقدام های ارزنده ای در زمینه کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده اما باید به سمت عملکرد بهتر حرکت شود.
وی ابراز داشت: علاوه بر ارائه آموزش و برگزاری کارگاه های آموزشی برای گروه های هدف مختلف به منظور کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد باید روش های جدید نیز در این زمینه تعریف و اجرا شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که کودکان کار در شهر یاسوج هر چه سریعتر و با همکاری دستگاه های اجرایی مربوطه از جمله بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای متولی ساماندهی و از افزایش تعداد آنها در سال های آینده جلوگیری شود.
خادمی اظهار داشت: می توان از روش هایی شامل گرفتن تعهد از خانواده کودکان کار، ارائه آموزش، دادن مشاوره و یا حمایت های لازم استفاده کرد.
وی افزود که پیشنهادهای هر کدام از دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در مورد ساماندهی کودکان کار در شهر یاسوج ارائه و پیگیری شوند.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که این استان در سال 1395 به یک کارگاه آموزشی در زمینه کاهش و پیشگیری از چهار آسیب اجتماعی مهم شامل طلاق، اعتیاد، خودکشی و حاشیه نشینی تبدیل شده بود.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: 9 دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد شامل آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، دادگستری، ورزش و جوانان، بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل زندان ها، تبلیغات اسلامی و دانشگاه ها در زمینه کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دخیل بوده و ماموریت های نیز به آنها واگذار شده است.
وی افزود که سال 1395 فعالیت های ارزشمندی در زمینه کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد و چنین اقدام هایی نیز باید با جدیت بیشتری در سال جاری تداوم داشته باشد زیرا در این صورت اثرگذار خواهد بود.
حجت الاسلام میرمحمدی بیان کرد: فضای انتخاباتی کنونی حاکم بر کهگیلویه و بویراحمد نباید سبب رکود و یا توقف فعالیت دستگاه های اجرایی این استان در زمینه کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی شود.
وی عنوان کرد که روند رشد آسیب اجتماعی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد به طور چشمگیری کاهش نشان می دهد به طوری که از 37 درصد در سال 1394 به 24 درصد در سال 1395 رسیده است.
حجت الاسلام میرمحمدی ابراز داشت: دستگاه های اجرایی مرتبط با کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد برنامه های سال جاری خود را به طور مستند به دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری استان اعلام کنند تا پس از بررسی و تصویب نهایی تامین اعتبار شوند.
بر اساس اعلام مسئولان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون حدود 180 کودک کار در شهر یاسوج شناسایی شده است.
شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 130 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.