حسن نوروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهمترین این سرمایه گذاری ها کمک 2 هزار میلیارد ریالی وزارت نفت برای ساخت راه های ارتباطی در مناطق نفت خیز کهگیلویه و بویراحمد شامل جاده باباکلان - گچساران و بی بی حکیمه - گچساران است.
وی افزود که در همین راستا وزارت نفت 520 میلیارد ریال برای ساخت زمین های ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داد که از این میزان 280 میلیارد ریال مربوط به سال های 1394 و 1395 و 240 میلیارد ریال نیز جزء تعهدات سال 1396 است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مهمترین طرح هایی که سازمان اقتصادی کوثر اجرای آن را در این استان متعهد شده مجتمع تجاری و تفریحی یاسوج با سرمایه گذاری افزون بر هشت هزار میلیارد ریال است.
نوروزی عنوان کرد که اقتصاد مقاومتی دارای پنج رویکرد کلی شامل درون زایی، برون گرایی، دانش بنیانی، عدالت محوری و مردمی بودن است.
وی ابراز داشت: در حوزه درون زایی اقدام هایی در زمینه زیرساختی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که مهمترین آن تبدیل هفت هزار هکتار زمین کشاورزی دیم به آبی در دولت یازدهم بوده که از این میزان سه هزار و 500 هکتار در منطقه امامزاده جعفر گچساران و مابقی نیز در دیگر نقاط استان است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت که تبدیل کشت دیم به آبی در این استان علاوه بر اشتغالزایی به رونق اقتصادی استان نیز کمک بسزایی می کند.
نوروزی اظهار داشت: افتتاح کارخانه آجر دهدشت با 680 میلیارد ریال سرمایه گذاری، بهره برداری از کارخانه سیمان مارگون با 2 هزار و 800 میلیارد ریال و تصویب اعتباری افزون بر 220 میلیون یورو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای ساخت پتروشیمی گچساران از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد مقاومتی در این استان بوده است.
وی افزود که 50 واحد صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید با دریافت تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در زمینه برون گرایی نیز سند توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد مصوب و فاز نخست نمایشگاه بین المللی استان در یاسوج تکمیل شد.
نوروزی عنوان کرد که در زمینه دانش بنیانی اقتصاد، 65 میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال 1396 برای ساخت پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد مصوب، در زمینه مردمی بودن اقتصاد نیز پارسال یکهزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در این استان پرداخت و فراخوان واگذاری 11 طرح عمرانی به بخش خصوصی برای تکمیل آنها نیز انجام شده است.
وی ابراز داشت: این اقدام ها سبب کاهش 4.4 واحد درصدی نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395 و رسیدن آن از 17.7 به 13.3 درصد شده است.
نوروزی گفت که کهگیلویه و بویراحمد موفق به کسب رتبه نخست کشور در زمینه کاهش نرخ بیکاری در سال 1395 شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.