به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، عصر امروز نشست علمی و فناوری با حضور مدیرکل دفتر تجاری سازی فناوری حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج برگزار شد.

حسام زند حسامی در این نشست با بیان اینکه ما نمی‌توانیم تمامی مشکلات کشور را حل کنیم، اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ماموریت‌های خاصی بر عهده دارد و در چارچوب آنها عمل می‌کند و در حالی که پیش از حضور دکتر ستاری بیش از 95 درصد از مراکز رشد در تهران متمرکز بودند اکنون این آمار به 75 درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت فناوری ریاست جمهور تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی این معاونت تمرکزدایی مراکز رشد از تهران به سوی شهرستان است و این عمل محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگزاران در تهران بیشتر از شهرستان‌ها سختگیری می‌کنند، عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فناوران در کشور فرد گرایی و نداشتن روحیه شراکتی است و همین مسئله سبب شکست افراد در این پروژه‌ها خواهد شد.

حسامی با بیان اینکه وظیفه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری نسبت به شرکت‌های دانش بنیان پس از نمونه‌سازی ایده آغاز می‌شود، گفت: سیاست این معاونت بر مبنای انجام کار کلان و بازدهی مطلوب است اینکه یک مدیر در استانی فقط برای کسب عنوان بودجه دانش بنیان را خورد کرده و در اختیار افراد بیشتری قرار دهد اصلا کار مطلوبی نیست بلکه ما انتظار داریم همین بودجه را در جای مناسب‌تری سرمایه‌گذاری کند تا اعتبار به هدر نرود.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود فناوران برای اجرا و پیاده‌سازی طرح‌های خود به سراغ شرکت‌های سرمایه گذاری چون "ستاد اجرایی فرمان امام، شستا و سایر شرکت‌ها" بروند و نیازهای آنها را تامین کنند.

حسامی خطاب به فناوران گفت: انتظار می‌رود فناوران بر روی ایده‌هایی که احتمال عملی شدن و تجاری‌سازی دارند سرمایه‌گذاری کنند و قبل از آغاز کار حتما نسبت به شناخت بازار پیرامون ایده خود تحقیق و بررسی لازم را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه عدم برنامه‌ریزی مناسب برای محصولات مهم‌ترین مشکل شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: کسانی که نسبت به بازارشناخت و مطالعه دارند به طور قطع در این زمینه موفق‌تر عمل می‌کنند.

حسامی ابراز کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی وام 300 میلیونی را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان نوپا قرار می‌دهد و به طور قطع این آمار پس از تولید  محصول به صورت نامحدود پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت فناوری ریاست جمهور با بیان اینکه شرکت‌های متقاضی کمتر از 4 ماه می‌توانند با ارائه مدارک به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند، اظهار داشت: در راستای حمایت از این شرکت‌ها معاونت علمی و فناوری به صورت مرتب نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و طرح توانمندسازی شرکت‌ها اقدام می‌کند.

وی اعطای جایزه تجاری‌سازی را یکی از رویکردهای تشویقی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد و گفت: بیش از 3 هزار شرکت دانش بنیان از بین 10 هزار شرکت ارزیابی شده و در کشور در حال فعالیت هستند.

حسامی با اشاره به اینکه بیش از 80 هزارنفر در شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد  کشور در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: حداقل حدود 120 میلیارد تومان در بین شرکت‌ها در حال گردش است.

وی خواستار مراجعه فناوران به سایت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور شد و گفت: این افراد می‌توانند اطلاعات لازم و تخصصی در این حوزه را در این سایت مشاهده و  مطالعه کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620111
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.