به گزارش ایرنا، سعید زرندی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که عصر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های ویژه مجموعه پیام افزود: مجموعه پیام یکی از بهترین و پر پتانسیل ترین مناطق کشور برای سرمایه گذاری محسوب می شود چراکه دارای شرایط ویژه ای است.
زرندی با اشاره به مشکلات و موانع مجموعه اقتصادی پیام، گفت: اکنون زمین های پیام به صورت اجاره ای به سرمایه گذاران واگذار می شود و این موضوع قدری مشکل ساز شده بنابراین با رفع این نقیصه اقدام بزرگی صورت خواهد گرفت.
وی افزود: در مجمع 27 اسفند ماه سال گذشته آیین نامه ای مصوب شد که موضوع فروش اراضی را در پیام داشته باشیم بنابراین به دنبال ابلاغ مصوبه به مجموعه هستیم.
این مسئول با تاکید بر اینکه در سال 96 سعی شده تمامی شاخص های جاری صد در صد افزایش پیدا کند اضافه کرد: بر این اساس در حوزه های مختلف هدف گذاری شده و به جد درصدد تحقق اهداف هستیم.
وی گفت: علاوه بر برنامه های جاری، 20 برنامه با حضور وزیر ارتباطات مصوب شده که اولین اقدام مطالعات طرح جامع و طرح تفصیلی است که به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.
مدیر عامل پیام افزود: سعی شده در حوزه ارتباطات اقدامات ویژه ای صورت گیرد که فاز اول طراحی شهرک آی سی تی انجام شده و شرکت سنگاپوری در این رابطه اقدام خواهد کرد.
وی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت پیام گفت: در این برنامه برای استقرار 30 شرکت سرمایه گذار قرارداد منعقد شده و آغاز به کار کردند.
زرندی با اشاره به موضوع نقش آفرینی در حوزه اقتصاد دانش بنیان افزود: در این رابطه طی هماهنگی های صورت گرفته تفاهم نامه ای برای استقرار شرکت های دانش بنیان امضا شده که در مجموعه پیام تیم مشترکی برای انجام این اقدام تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: یک مانع اساسی در پیام وجود دارد که خواسته شرکت ها داشتن یک دفتر تجاری است بنابراین از مجمع اجازه گرفته شده که پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی دنبال شود.
این مسئول گفت: یکی از پروژه های با اهمیت بحث ایجاد شهر رسانه ای در مجموعه است که طرح مطرح شده و در این رابطه کل فعالیت های ماهواره ای رسانه ها در این شهر صورت گیرد.
وی افزود: در سال 96 دو مصوبه از اقتصاد مقاومتی کشور برای پیام بوده که یکی از موضوعات مصوب ایجاد منطقه آزاد آی سی تی است که به پیام داده شده که اگر مصوب شود فرصت بسیار خوبی برای این مجموعه خواهد بود.
زرندی با اشاره به سامانه تجارت الکترونیک که طرحی با مشارکت شرکت پست است، اضافه کرد: در این رابطه جلساتی برگزار شده و به دنبال اجرایی شدن آن هستیم.
وی با بیان اینکه اگر واردات از پیام انجام شود پروسه ترخیص کالا زودتر صورت گیرد گفت: با این مصوبه حجم بسیار زیادی از واردات گوشی تلفن همراه را از این طریق انجام خواهیم داد.
با اشاره به موضوع پایانه صادراتی افزود: پیام 8 و نیم هکتار زمین برای این اقدام در نظر گرفته شده که باید مسئولان مرتبط با اعتبار ویژه ای برای راه اندازی این طرح اقدام کنند.
مدیرعامل پیام با بیان اینکه کمبود شدید انبار در پیام به شدت محسوس است اضافه کرد: از سرمایه گذاران خواسته شده که 50 سوله در مجموعه ایجاد کنند که به صورت درصدی با آنها مشارکت می شود.
وی گفت: هتلی در مجموعه مدت ها بلاتکیف رها شده بود که اکنون به بخش خصوصی واگذار شده و در صورت تکمیل به صورت درصدی با مجموعه مشارکت خواهد داشت.
زرندی با اشاره به اینکه مجموعه پیام به طور طبیعی بندر خشک است افزود: باید برخی زیرساخت ها فراهم شود که نیاز به حمایت ویزه استاندار البرز دارد.
وی اضافه کرد: در حوزه هوایی اقدامات ویژه ای صورت گرفته و با بررسی های انجام شده سعی شده یک مرکز تعمیر و نگهداری بزرگ در این مجموعه راه اندازی شود.
این مسئول با اشاره به اینکه پروازهای کارگو از اسفند ماه سال گذشته دوباره راه اندازی شد گفت: در بحث هوانوردی عمومی اقداماتی صورت گرفته و تاکنون برخی مجوزهای لازم گرفته شده است که انتظار می رود در خرداد ماه این امر راه اندازی شود.
وی افزود: ایر تاکسی که سرمایه گذار بخش خصوصی برای راه اندازی هواپیماهای 10 نفره اقدام شود.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.