به گزارش خبرگزاری تسنیم از گچساران، جشن پدران آسمانی عصر امروز به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران گچساران به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) با حضور جمعی از مسولین و خانواده‌های شهدا در محل گلزار شهدای گچساران برگزار شد.

فرماندار شهرستان گچساران در این جشن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و همچنین تبریک ماه رجب و تولد حضرت علی (ع) اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند علی حق است و حق با علی است تا زمانی که زمان باشد.

عبدالرحیم رحیمی گفت: این روز بستری مناسب برای تکریم مقام شهدای گران‌قدر میهن اسلامی به‌عنوان پدران آسمانی و همچنین تقدیر از پدران شهدا است که در تربیت، تعالی، تکامل و عروج آن مردان آسمانی نقشی بی‌بدیل و کم‌نظیر ایفا کرده‌اند.

رحیمی افزود : اهداف همایش تکریم پدران آسمانی و تجلیل از پدران شهدا شامل پیوند و ارتباط ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از ایثارگران با مناسبت‏های مذهبی و دینی، احیاء، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌‏گیری از ظرفیت فرهنگی این روز، و نهادینه کردن فرهنگ قدرشناسی و سپاس‏گزاری از مقام والای پدر در جامعه از طریق فرزندان معظم شهدا می‌شود.

امام جمعه گچساران هم در این مراسم با تبریک ولادت امام علی (ع) و روز پدر گفت: شهدا و پدران بزرگوار آنها به نظام جمهوری اسلامی ایران عزت و آبرو بخشیدند و امروز جامعه اسلامی مرهون خون شهدا و ایثارگری خانواده معظم آنها است.

حجت‌الاسلام امین‌الله حجازی یاد و خاطره پدران شهدا را گرامی داشت و بر لزوم تکریم خانواده شهدا تاکید کرد و افزود: پدران شهدا جوانانی را تربیت کردند که به ندای امام خود لبیک گفتند و امروز باید با پیاده کردن سیره و روش شهدا و بصیرت دینی از مقام معظم رهبری و ولایت پیروی کنیم و با تجلیل از شهدا و خانواده آنها خون تازه‌ای به جامعه تزریق کنیم.

این همایش در جهت الگوسازی مبتنی بر ارزش‏‌ها و تعالی انسانها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تحقق آرمان شهدا و اهداف عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین ایجاد زمینه‌ای مناسب برای تکریم مقام پدران آسمانی و تقدیر از پدران شهدا که در تربیت، تعالی، تکامل و عروج آن مردان آسمانی نقش بی‏‌بدیل و کم ‏نظیر ایفا کرده‌اند برگزار شد. در پایان این مراسم از 100 نفر از پدران شهدا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 612359
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.