محمودرضا رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشگاه یاسوج در سال گذشته جایگاه خود را از رتبه 24 به رتبه 14 در میان دانشگاه‌های کشور ارتقا داد.
دانشگاه یاسوج براساس جدیدترین رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران در بین 71 دانشگاه جامع کشور رتبه 14 را کسب کرده است.
بر اساس این رتبه بندی دانشگاه نوپای یاسوج توانسته است در صدر بسیاری از دانشگاه‌های جامع بزرگ‌ و قدیمی‌ ایران قرار گیرد.
شاخص‌های مؤثر در رتبه بندی، توان پژوهشی، آموزشی، وجهه بین‌المللی، تسهیلات رفاهی و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی دانشگاه‌ بوده است.
رحیمی کسب این موفقیت را بیانگر جهش و توسعه علمی، عمق و کیفیت بالای فعالیت‌های دانشگاه یاسوج ذکر کرد.
دانشگاه یاسوج به‌عنوان دانشگاه مادر در کهگیلویه و بویراحمد متولی اصلی بخش آموزش در این استان است.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت که در جشنواره نهم و دهم برترین فناوری نانو کشور این دانشگاه رتبه 18 را به خود اختصاص داد و همچنین بر اساس شاخص‌های اثربخشی جزء یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان شد.
رحیمی تصریح کرد: در جشنواره برترین‌های فناوری کشور تعداد پنج فناور برتر و در جشنواره فارابی نیز پژوهشگر برتر از دانشگاه یاسوج انتخاب شدند.
وی ادامه داد: عضو هیئت علمی گروه ریاضی این دانشگاه جز برترین‌های کشور شد و شیمیدان جوان برتر کشور از دانشگاه یاسوج معرفی گردید.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: به‌زودی پارک علم و فناوری در راه‌اندازی می‌شود و مرکز رشد دانشگاه هم‌اکنون تعداد 33 واحد فن‌آور دارد.
دانشگاه یاسوج در سال 1362 با نام آموزشکده فنی یاسوج وابسته به دانشگاه شیراز فعالیت خود را در ساختمان تربیت معلم دخترانه کوثر یاسوج آغاز کرد و در سال 1372 با ایجاد و راه اندازی آموزشکده کشاورزی به مجتمع آموزش عالی یاسوج وابسته به دانشگاه شیراز تغییر نام یافت.
پس از آن در سال 1374 تبدیل وضعیت آن به دانشگاه در شورای گسترش آموزش عالی مورد موافقت قرار گرفت و سرانجام در سال 1375 این مجتمع به طور رسمی فعالیت خود را مستقل از دانشگاه شیراز ادامه داد.
در اول خرداد 78 تبدیل وضعیت قطعی مجتمع آموزش عالی یاسوج به دانشگاه در شورای گسترش آموزش عالی به تصویب رسید و سرانجام در سال 1378 به‌صورت رسمی به دانشگاه یاسوج ارتقا یافت.
در حال حاضر، حدود 6 هزار دانشجو در 30 رشته کارشناسی و 45 رشته کارشناسی ارشد و 19 رشته دکترا در 6 دانشکده به تحصیل در این دانشگاه مشغول هستند.
خبرنگار: مسعود علیزاده ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
1662/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.