به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،عزت الله بهشتی فر در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد:سال ۱۳۹۵ در سطحی بالغ بر ۸۴ هکتار بهره برداری از گیاهان دارویی از قبیل آنغوزهباریجه و مورد با مشارکت بهره برداران انجام شد.

بهشتی فر اضافه کرد:بر همین اساس بهره برداری از شیره آنغوزه و باریجه به میزان ۱۷۳۰ کیلوگرم در سال جاری بوده و همچنین بهره برداری ار ۵ هزار کیلو گرم نیز توسط بهره برداران صورت پذیرفته است.

وی خاطر نشان کرد:مرتعکاری و احیاء ،توسعه مراتع به میزان ۵۷۹۱ هکتار انجام شده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان با اشاره به تاریخچه آغاز بکار منابع طبیعی در استان گفت:این نهاد از سال ۱۳۴۶ در استان کار خود را با هدف حفظ و حمایت ،احیا ،توسعه و بهره برداری اصولی از جنگل ها ،مراتع ،اراضی مستحدثه ساحلی ،حفاظت و حمایت از آب و خاک کشور از طریق مدیریت علمی بر حوزه های آبخیز و رعایت اصول توسعه آغاز کرده است.

عزت الله بهشتی فر مساحت استان را ۱ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این مساحت 873 هزار و 600 هکتار جنگل را تشکیل می دهد که سهم استان 20 درصد از جنگل های زاگرس می باشد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد به گونه‌های مختلف گیاهی در استان اشاره کرد و بیان داشت: گونه‌های مختلفی مانند بلوط، بنه، کلخنگ، افرا، زبان گنجشک، زالزالک و گلابی وحشی در این استان وجود دارد.

وی، میزان مرتع استان را حدود 12 درصد مرتع حوزه زاگرس دانست و یادآور شد: 40 درصد از گونه‌های گیاهی کشور مربوط به کهگیلویه و بویراحمد است.

این مسوول با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی، گفت: با توجه به اینکه ناآگاهی و بی‌اطلاعی برخی افراد باعث تخریب و نابودی منابع طبیعی در بعضی از مناطق استان شده است، بیان داشت: در این راستا این اداره کل تلاش کرد با همکاری بهره‌برداران بومی هر منطقه اقدام به اجرای طرح‌های جنگل‌کاری و کشت گیاهان دارویی در استان کند.

بهشتی‌فر با عنوان اینکه تاکنون افزون بر دو هزار هکتار جنگل‌کاری مشارکتی در استان انجام دهد، خاطرنشان کرد: استان ما امسال توانست رتبه نخست جنگل‌کاری مشارکتی را در کشور کرد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، ادامه داد: 128 هکتار جنگل‌کاری با نهال و 88 هزار اصله تولید نهال جنگلی با مشارکت مردم در استان اجرا شده است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610434
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.