به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،رحمان خادم ،در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این مطلب بیان کرد:از ۱۷ شهر استان ۱۵ شهر از نعمت گاز بهره مند هستند و برای دو شهر دیگر علیرغم مشکلات فراوان فاز سوم با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در حال اجرا است،ضمن اینکه برای فاز ۱ و ۲ پروژه گاز رسانی به دو شهر قلعه رئیسی و دیشموک نیز ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

خادم تعداد خانوارهای تحت پوشش این دو شهر را ۷۶۲۷ خانوار و جمعیت دو شهر را ۳۲۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود:با گاز رسانی به این دو شهر امکان گاز رسانی به ۱۷۸ روستا میسر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان در ادامه این نشست به عملکرد این شرکت در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت:تعداد روستاههای گاز رسانی شده در دولت تدبیر و امید ۲۲۰ روستا بوده است که معادل ۳۸ درصد کل روستاههای بهره مند از گاز طبیعی است،ضمن اینکه طی این مدت بهره برداری از گاز شهر گراب لوداب انجام شده است.

رحمان خادم شبکه گذاری شرکت در روستاهها را ۶۰۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: این رقم معادل ۲۹ درصد کل شبکه گازرسانی به روستاههای استان در زمان دولت تدبیر و امید بوده است.

خادم ادامه داد:در زمان دولت تدبیر و امید تعداد انشعابات روستایی ۱۶۴۸۷ معادل ۳۹ درصد کل انشعابات روستایی و تعداد خانوارهای روستایی بهره مند از گاز طبیعی در زمان دولت یازدهم ۱۷۹۵۶ خانوار معادل ۴۰ درصد کل خانوارهای روستایی بوده است.

وی جمعیت بهره مند روستایی استان از گاز طبیعی در دولت یازدهم را ۶۰۷۴۰ نفر اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان در ادامه از بهرمندی ۵۷۲ روستا از ۷۵۲ روستای واجد شرایط برای عملیات گازرسانی خبر داد و گفت: برنامه ریزی های لازم برای گاز رسانی به تمامی روستاههای واجد شرایط تا پایان سال ۹۶ انجام شده است.

رحمان خادم تعداد کل مشترکین شهری استان را ۱۲۳ هزار مشترک اعلام کرد و ادامه داد:خانوارهای بهره مند از گاز طبیعی در شهرهای استان ۱۲۲ هزار خانوار که معادل ۹۷ درصد کل خانوارها می باشد ،و میزان کل شبکه گذاری انجام شده در شهرهای استان ۱۳۴۶ کیلیومتر است.

خادم تعداد علمک شهری نصب شده در استنان را ۶۱۲۷۲ مورد اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت گاز استان تعداد مشترکین روستایی استان را ۴۴ هزار مورد اعلام کرد و افزود:خانوارهای بهره مند روستایی ۴۶ هزار مورد که معادل ۷۳ درصد کل خانوارها هستند ،و میزان شبکه گذاری برای روستاههای استان ۲۰۵۷ کبلومتر می باشد.

رحمان خادم تعداد کل علمک نصب شده برای روستاییان را ۴۲۴۳۲ مورد عنوان کرد.

خادم ادامه داد: به لطف خداوند متعال امسال جشن شهرستان سبز را در گچساران برگزار کردیم که به همت دوبلت تدبیر و امید شهر گچساران و کل ۶۲ روستاهای واجد شرایط این شهرستان به طور کامل از نعمت گاز بهره مند شدند.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 610428
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.