به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید برازش روز شنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: زیربنای این دارالقرآن 2 هزار و 600 مترمربع بوده و پیشرفت فیزیکی آن نیز حدود 80 درصد است.
وی افزود که پیش بینی می شود این دارالقرآن در سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد.
حجت الاسلام برازش بیان کرد: سال 1394 تعداد روحانیان مستقر در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد برای تبلیغ دین 33 نفر بود در حالی که این تعداد در اواخر سال 1395به 65 نفر رسید.
وی عنوان کرد که دبیرستان های صدرا (علوم و معارف اسلامی) از 2 مورد به سه مورد رسیده و یک مورد نیز در سال 1395در شهر بهمئی راه اندازی شد که اکنون 40 دانش آموز پسر در آن مشغول به تحصیل هستند.
حجت الاسلام برازش ابراز داشت: سه دبیرستان صدرا در شهرهای دهدشت، دوگنبدان و بهمئی در حال ساخت است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت که تا پایان سال جاری 10 هزار جلد قرآن کریم با مشارکت خیران بومی و غیریومی چاپ و در این استان توزیع می شود.
حجت الاسلام برازش اظهار داشت: اعتبارات حوزه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد در سال 1395 هفت میلیارد ریال بوده که به طور کامل جذب و بخش عمده ای از آن هزینه شد.
وی افزود که 2 میلیارد ریال از این میزان اعتبار پارسال در حوزه قرآنی هزینه شده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تربیت 100 حافظ 10 جزء قرآن کریم تا سه سال آینده از برنامه های مهم اداره کل تبلیغات اسلامیاین استان است و تاکید این اداره کل نیز بر بحث حفظ قرآن کریم و تربیت مربیان قرآنی خواهد بود.
وی با اشاره به وجود 11 موسسه قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد که این تعداد تا پایان سال جاری به 30 مورد می رسد.
حجت الاسلام برازش ابراز داشت: هم اینک 500 خانه قرآنی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که تعدادی فعال بوده و برخی نیز به دلیل کمبود اعتبار غیرفعال هستند.
وی گفت که وجود موسسه ها و خانه های قرآنی در کهگیلویه و بویر احمد نقش بسزایی در رونق هر چه بیشتر فعالیت های قرآنی در این استان دارد و به همین دلیل نیز باید به طور همه جانبه حمایت و تقویت شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: موسسه ها و خانه های قرآنی این استان توسط مردم و با نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند.
وی افزود که یکی از راهکارهای مناسب برای تقویب روز افزون حوزه قرآن در کهگیلویه و بویراحمد مشارکت جدی تر مردم این استان است.
حجت الاسلام برازش با اشاره به وجود 72 خانه عالم و افزون بر 800 باب مسجد در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تمامی مساجد استان تا پایان سال جاری شناسنامه دار شده و مشخصات و نیازهای آنها ثبت می شود.
وی با اشاره به سفر تعدادی از خیران مسجدساز کشور به کهگیلویه و بویراحمد در اردیبهشت سال جاری عنوان کرد که قرار است با همت و مشارکت این افراد 50 باب مسجد نیمه تمام تا پایان سال جاری در استان تکمیل و افتتاح شود.
حجت الاسلام برازش ابراز داشت: هم اینک حدود 100 باب مسجد نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که به مرور زمان و با همکاری خیران مسجدساز کشوری تکمیل و افتتاح خواهند شد.
وی گفت که 150 باب مسجد در کهگیلویه و بویراحمد آماده برگزاری اعتکاف است و پیش بینی می شود که سال جاری حدود 14 هزار نفر در استان در این آیین معنوی شرکت کنند.
وی اظهار داشت: 58 روحانی شامل 50 طلبه بومی و هشت طلبه شاخص غیربومی از قم در آیین معنوی اعتکاف سال جاری در مساجد کهگیلویه و بویراحمد حضور می یابند.
وی افزود که برنامه های مذهبی و فرهنگی پیش بینی شده برای اجرا در آیین معنوی اعتکاف سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد شامل محافل انس با قرآن، تصحیح قرائت نماز معتکفان و جشن سالروز ولادت حضرت علی (ع) و حضرت زینب کبری (س) است.
پارسال 10 هزار نفر در 110 باب مسجد کهگیلویه و بویراحمد در آیین معنوی اعتکاف شرکت کردند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.