محمود باقری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاز ایرنا اظهارداشت که 100 میلیارد ریال اعتبار برای تقویت زیرساخت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در سفر هیات دولت تصویب شده بود که این اعتبار اختصاص یافته و هم اکنون در مرحله مبادله موافقت نامه و طرح ها در حال انتخاب پیمانکار است.
وی تصریح کرد که با این اعتبار 100 چشمه سرویس بهداشتی در مناطق شاخص گردشگری، چهار اردوگاه رفاهی تفریحی در مناطق سرسیری و گرمسیری و 15 کمپ اسکان در مناطق گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تکمیل یا احداث می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت که دشتک دیل، بی بی حکیمه (س) در گچساران، باغ چشمه بلقیس در چرام، کوه گل در سی سخت و تنگ گنجه ای در بویراحمد از مهمترین طرح های گردشگری در حال اجرای این استان است.
وی با اشاره به ظرفیت های طبیعی و تاریخی کهگیلویه و بویراحمد در صنعت گردشگری و استقبال فراوان مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری این استان افزود که تقویت زیرساخت های گردشگری یکی از مهمترین راهبردهای دولت یازدهم برای ایجاد فرصت های شغلی است.
باقری با بیان این نکته که در تعطیلات نوروزی امسال یک میلیون و 500 هزار نفر گردشگر از جاذبه های دیدنی کهگیلویه و بویراحمد دیدن کردند، ابراز امیدواری کرد که اجرای این طرح ها گام بلندی برای رونق هر چه بیشتر صنعت توریسم و جبران کمبود زیرساخت های صنعت گردشگری در این استان باشد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 300 جاذبه دیدنی است که 50 منطقه آن دارای زیرساخت های گردشگری است.
این استان با بیش از 15هزار کیلومتر مترمربع بین استانهای فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خورستان واقع شده است.
کهگیلویه و بویراحمد بیش از 2 هزار اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد، افزون بر 700 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8005/8143
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.