به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، محمود باقری چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی منحصر به فردی دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به بلادشاپور کهگیلویه اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بافت تاریخی بلادشاپور در شهرستان کهگیلویه هویت و تاریخ یک ملت را نشان می‌دهد.

 باقری چشمه بلقیس چرام، کوه‌گل دنا، مرقد مطهر بی‌بی‌حکیمه در گچساران، شلالدون باشت، آبشار زیبای یاسوج و دست‌نوشته‌های تنگ سولک در بهمئی را از دیگر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان نام برد و گفت: این ظرفیت‌ها گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند.

وی آبشارها و چشمه‌های فراوان را از دیگر جاذبه‌های این استان عنوان کرد و گفت: سرزمین چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد امروز مقصد جدید گردشگری در کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دولت در ایجاد زیرساخت‌ها توجه خوبی به این استان داشته به گونه‌ای که در سه سال اخیر هم هتل چهار ستاره و هم پارک  آبی در این استان کلنگ‌زنی شد.

باقری افتتاح نخستین اقامتگاه بوم‌گردی استان در سال گذشته را از دیگر زیرساخت‌های ایجاد شده عنوان و ابراز کرد: افتتاح مجتمع گردشگری غار ده‌شیخ نیز از دیگر مواردی بود که اشتغال‌زایی خوبی برای استان به همراه داشت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606190
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.