به گزارش ایرنا، این روزها طراوت طبیعت سرسبز، بهار زودرس، جوشش چشمه سارها، وجود رودخانه‌های خروشان، سدهای بزرگ با سواحل بی بدیل و جاذبه‌های تاریخی این شهرستان هزاران گردشگر را به سوی خود جلب کرده است.
برپایی بازی‌های بومی و محلی به عنوان عاملی برای پیوند نسل‌های قدیمی و امروزی همراه با غذاها و موسیقی محلی شور و نشاط دو چندانی به بهار گچساران داده است.
فرماندار گچساران گفت: 57 هزار و 161 گردشگر در تعطیلات نوروزی سال جاری و در بازه زمانی 28 اسفند 95 تاکنون در این شهرستان اقامت کرده‌اند.
عبدالرحیم رحیمی افزود: روزانه تعدادی گردشگر نوروزی در این مدت برای گذراندن تعطیلات به شهرستان گچساران سفر کرده‌اند.
وی بیان کرد: حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) با بیش از 22 هزار زائر دارای بیشترین آمار اقامت گردشگران از ابتدای تعطیلات نوروز 96 تاکنون در شهرستان گچساران بوده است.
فرماندار گچساران اظهار کرد: از مجموع 57 هزار و 161 میهمان نوروزی گچساران بیش از هشت هزار و 500 نفر در مناطق گردشگری دشتک دیل و قلات گناوه این شهرستان اقامت داشته اند.
رحیمی عنوان کرد: در این مدت بیش از 6 هزار مسافر نوروزی در منطقه خیرآباد گچساران که به عنوان بخشی از پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان است، اقامت کردند.
وی ابراز داشت: گچساران با تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از اوایل اسفند 95 خود را آماده حضور چشمگیر مسافرانی کرده که این شهرستان را برای مسافرت برگزیده اند.
وی افزود: 40 واحد آموزشی در قالب 304 کلاس درس آماده پذیرایی از مسافران نوروزی در شهرستان گچساران است.
پل خیری محمدخان، چهارطاقی خیرآباد و کوشک گودنگون از آثار تاریخی برجسته دوره ساسانی در شهرستان گچساران است
حرم بی بی حکیمه (س)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)، باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستاهای موگ، کوشک گودنگون و مارین همه ساله میزبان هزاران نفر گردشگر نوروزی است.
یک میلیون مسافر نوروزی سال گذشته از جاذبه های دیدنی شهرستان گچساران بازدید کردند.
بخشدار مرکزی گچساران گفت که دومین جشنواره بزرگ بازی‌های بومی و محلی موسوم به مشک و ملار در روستاهای گچساران در روز 20 اسفند 1395شروع شده تا هفتم فروردین ادامه دارد.
فرج الله استلاحی افزود که این جشنواره در 2 بخش فرهنگی و ورزشی با هدف احیای آئین ها و سنتهای قدیمی برگزار می شود.
فرج الله استلاحی افزود: این مسابقات با همکاری دفتر نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس، دهیاری‌ها، خانه هنرمندان و اداره ارشاد در رشته‌های مختلف ورزشی در هر چهار دهستان بویراحمد گرمسیر، لیشتر، بی‌بی حکیمه و امامزاده جعفر در 17 رشته با استقبال گرم مردم روبه رو شده است.
وی بیان کرد که در این جشنواره، مسابقات ورزشی در چهار گروه و با شرکت 31 روستا در هشت رشته برگزار خواهد شد.
وی از همه شهروندان برای تماشای این مسابقات در روستاهای گچساران دعوت کرد.
بخشدار مرکزی گچساران گفت که انجام مسابقات در رشته‌های الختر، چوگو، والیبال، فوتسال، گرنا، طناب کشی، آشپزی، موسیقی محلی و نواهای سنتی از بخش‌های مهم پیش بین شده در جشنواره بازی‌های بومی و محلی است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: برپایی جشن نوروزگاه، بازارچه سوغات و هدایا در ورودی شهر دوگنبدان از برنامه های در حال اجرا برای افزایش شور و نشاط مردم و گردشگران در تعطیلات نوروزی امسال است.
هومن عنایی ابراز کرد: زیرساخت‌های اولیه گردشگری در مناطق کمپینگ گردشگری بی بی حکیمه خاتون (س)، امامزاده اسماعیل (ع)، امامزاده قطب الدین (ع)، دشتک دیل و منطقه گردشگری آبریگون مهیای پذیرایی از میهمانان نوروزی است.
وی افزود: زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، سرویس بهداشتی، سکوبندی، آلاچیق و مراکز توزیع مواد غذایی در این مناطق ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: در ایام نوروز بر روند کار سالن‌های غذاخوری و رستوران‌های بین راهی این شهرستان نظارت بیشتری می‌شود.
شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد در مسیر جاده ارتباطی بنادر جنوبی کشور و کاروان های راهیان نور قرار دارد.
دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در 150 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.