به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی با اشاره به اینکه به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز ویژه برنامه نوروزگاه در مرکز کرمان و شهرستان های این استان برگزار می شود افزود: در این ویژه برنامه سنت‌ها و آیین‌های کهن شهرستان های استان به نمایش در می آید و بسیاری از مراسم های بومی برای گردشگران و مردم زنده می شود.
وی اظهار کرد: در این رویداد فرهنگی کارگاه های زنده پخت و پز شیرینی‌های سنتی، تولید صنایع‌دستی، آماده سازی سفره های هفت‌سین، اجرای آیین های نوروزی و موسیقی محلی به اجرا در می آید.
وی با بیان اینکه تاکنون 50 اثر از آداب و رسوم استان کرمان در فهرست ملی میراث ناملموس (معنوی) به ثبت رسیده است گفت: در تلاش هستیم تمامی فرهنگ و سنن گذشته را به اقشار مختلف مردم معرفی کنیم زیرا معتقدیم این رویداد در ارتقاء و تقویت ارتباط اقوام با یکدیگر نقش بسزایی را ایفا می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان با اشاره به استقبال گسترده مردم در نوروزگاه سال گذشته خاطرنشان کرد: این مراسم در نوروز 96 از دوم تا هفتم فروردین در محل اماکن تاریخی شهرستان های مختلف استان برپا می شود.
خبرنگار: داود رجبی بهحت ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.