به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ‌محمود وفایی با اشاره به رشد گردشگران داخلی و خارجی در این استان افزود: طرح راه اندازی خانه های مسافر با هدف حل معضل کمبود مراکز اقامتی و ارائه خدمات بهتر به گردشگران اجرا می شود.
وی با بیان اینکه طرح راه اندازی خانه های مسافر با همکاری شرکت گردشگری همکار گشت در کرمان اجرا می شود بیان کرد: مالکان منازل مسکونی دارای دفترچه مالکیت می توانند برای اخذ مجوزهای لازم به معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یا سامانه خانه مسافر به نشانی http://khaneh-mosafer.ir مراجعه نمایند.
وی با اشاره به اینکه صنعت هتلداری استان کرمان به توجه بیشتری نیازمند است گفت: با ثبت جهانی پنج اثر تاریخی و طبیعی استان کرمان تعداد مسافران و گردشگران این خطه افزایش خواهد یافت که این موضوع خدمات رفاهی و اقامتی مناسبی را می طلبد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان همچنین به گلایه هتلداران به سبب دخالت نهادهای دولتی در زمینه ارائه خدمات هتلداری اشاره کرد و افزود: آنها معتقدند تمامی واحدهای شبه دولتی باید از صنعت هتلداری خارج شوند تا شرایط رقابتی میان واحدهای فعال صورت گیرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر منابع مالی و تسهیلات لازم برای توسعه صنعت هتلداری اختصاص نمی یابد و بیشتر هتلداران ترجیح می دهند تا به فعالیت های دیگر اقتصادی بپردازند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.