به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز چهارشنبه در نشست با اعضای هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این استان به دلیل برگزاری بدون مشکل، تنش، درگیری و یا مسائل امنیتی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند سال 1394 از لیست قرمز خارج و با توجه به برگزاری سالم و با امنیت انتخابات‌های مختلف وارد لیست سفید شده است.
وی افزود که باید سعی کرد انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا سالم، رقابتی، پرشور و با مشارکت حداکثری مردم در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مسابقه‌ای برای خدمت به مردم بوده و برگزاری مطلوب آن نیز نتیجه کار و تلاش اعضای هیات های نظارت و اجرایی است.
خادمی عنوان کرد که اعضای این 2 هیات باید در راستای بهبود عملکرد و تلاش برای برگزاری انتخابات سالم، قانونی و آبرومندانه با یکدیگر رقابت داشته باشند.
وی ابراز داشت: اعضای هیات های نظارت و اجرایی از عناصر اصلی برگزاری انتخابات پیش رو و امانتدار رأی مردم هستند و برگزاری مطلوب آن نیز مایه آبروی استان در سطح ملی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که اعضای هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان همکاری، تعامل و ارتباط لازم را با فرمانداران، بخشداران و اعضای هیات اجرایی استان داشته باشند.
خادمی اظهار داشت: تقارن برگزاری 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا کار دشواری بوده و مستلزم همت جدی‌تر برگزار کنندگان اعم از اعضای هیات های نظارت و اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی افزود که نقطه نظرها و پیشنهادهای سازنده اعضای هیات های نظارت و اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری پرشور انتخابات پیش رو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
خادمی بیان کرد: فرمانداران، بخشداران و اعضای هیات های نظارت و اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اقدام به مطالعه قانون انتخابات کرده و اشرافیت لازم را بر آن داشته باشند.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر دموکراسی و رأی مردم است و ملت ایران نیز از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در تمامی انتخابات‌ها حضوری گسترده داشته‌اند.
غلام محمد زارعی اظهار داشت: 29 اردیبهشت سال 1396 به عنوان زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا یک آزمون مهم سیاسی بوده و عرصه جدیدی از حضور مردم در صحنه است.
وی افزود که به لطف الهی و به کوری چشم دشمنان در این روز صحنه باشکوهی در سراسر کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد به نمایش گذاشته می‌شود و یک حماسه سیاسی رقم خواهد خورد.
زارعی بیان کرد: اعضای هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کهگیلویه و بویراحمد قانون انتخابات را به طور جامع و کامل مطالعه کرده و بر آن اشراف پیدا کنند.
وی عنوان کرد که هر سه نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری با اعضای ستاد انتخابات این استان در راستای برگزاری انتخاباتی سالم، باشکوه و بدون کمترین کاستی و خلل هستند.
زارعی ابراز داشت: هماهنگی و همدلی لازم بین متولیان امر و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری انتخابات پیش رو وجود دارد و قشرهای مختلف مردم استان نیز از این موضوع مهم آگاهی دارند.
نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز گفت که ملت ایران با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی در سرنوشت خود دخالت کرده‌اند که این امر مهم بیانگر حاکم بودن دموکراسی در کشور است.
عدل هاشمی پور اظهار داشت: امنیت پایدار کنونی ایران اسلامی مرهون خون شهدا و ایثارگری‌های مثال زدنی رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس و حضور پرشور ملت ایران در تمامی عرصه‌ها به ویژه انتخابات است.
وی افزود که هرگونه کمبود و یا نقطه ضعف برای برگزاری انتخابات پیش رو در کهگیلویه و بویراحمد برطرف و نقاط مثبت نیز تقویت شوند.
هاشمی پور بیان کرد: انگیزه خدمت به مردم بیش از پیش بین مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد و تصمیم گیری‌ها و عملکردها نیز خالصانه و صادقانه باشد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که انتخاب افراد اصلح در شوراهای اسلامی شهر و روستای این استان در اداره هر چه بهتر استان مؤثر است.
مهرداد کرمی اظهار داشت: رسالت اعضای هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کهگیلویه و بویراحمد سنگین بوده و باید در تصمیم گیری‌های خود دقت بیشتری کنند.
وی افزود که فرمانداران، بخشداران و اعضای هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کهگیلویه و بویراحمد آشنایی کامل و اشرافیت لازم را بر قانون انتخابات داشته باشند و در صورت امکان نیز آزمون کتبی برای تعیین سطح معلومات از آنان گرفته شود.
کرمی بیان کرد: این اعضا قوانین انتخابات را به طور صحیح اجرا کرده و از برداشت‌های شخصی و تفسیرهای سلیقه‌ای در مورد اجرای آن بپرهیزند.
وی عنوان کرد که تفکر سیاسی و مسائل قومی و قبیله‌ای توسط اعضای هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای کهگیلویه و بویراحمد دخالت داده نشود بلکه اصول مهم شایسته سالاری و توجه به توانمندی‌ها و کارایی کاندیداهای انتخابات پیش رو مدنظر باشد.
کرمی ابراز داشت: دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات پیش رو در کنار دست‌اندرکاران و متولیان امر است تا انتخاباتی سالم و همراه با امنیت در این استان برگزار شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان 29 اردیبهشت سال 1396 برگزار می‌شود.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.