مهران بالان کارآفرین فعال در عرضه صنایع دستی برای 464 نفر شغل ایجاد کرده است.
به گزارش ایرنا، مجید محنایی در این مراسم ترویج فرهنگ کارآفرینی را مهمترین راهکار کاهش نرخ بیکاری دانست و افزود: حمایت از کارآفرینان از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره مورد توجه دولت تدبیر و امید است.
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز پرداخت بیمه برای 300 فعال صنایع دستی از سوی مهران بالان کارآفرین برتر این استان را اقدامی تحسین برانگیز دانست و گفت: خانواده‌های زیادی با تلاش و برنامه ریزی این کارآفرین به اشتغال پایدار و موقت رسیده‌اند.
صابر مظاهری با بیان اینکه لهراسب باقری مدیر واحد تولیدی دنا صنعت با بیش از 300 نفر اشتغال صنعتی و مهران بالان امسال به عنوان 2 کارآفرین برتر این استان انتخاب شدند، اظهار داشت که تجلیل از کارآفرینان برتر گامی در جهت ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه است.
مهران بالان کارآفرین برتر کهگیلویه و بویراحمد دارای ۳۲ کارگاه آموزش صنایع دستی قالی باقی، گلیم بافی، پولک دوزی، خیاطی، جاجیم، تابلو فرش، معرق، سفال، کیف دوزی، کفش دوزی، گل کریستال و خیاطی است.
تاکنون ۱۰ هزار و ۸۶۰ نفر در کارگاه‌های آموزشی مهران بالان آموزش دیده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ نفر موفق به راه اندازی کارگاه‌های تولیدی شده‌اند.
۴۰ هزار و ۶۹۰ نفر از گروه‌های کهگیلویه و بویراحمد بیکارند که ۱۵ هزار و ۶۵۴ نفر از این تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.
جوانان بیکار ۱۵ تا ۲۴ سال کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۳۰۶ نفر است.
درخشش مهران بالان کارآفرین برتر با مدرک دیپلم می‌تواند الگویی برای جوانانی باشد که تنها به دنبال شغل اداری هستند و از بیکاری رنج می‌برند.
بر اساس آمار، تعداد جویندگان کار نام نویسی شده در سامانه اداره کل تعاون، کار و رفاه کهگیلویه و بویراحمد از سال ۸۶ تاکنون ۱۹ هزار و ۹۱۳ نفر است.
نرخ بیکاری در استان 700 هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد بالای 13 درصد است.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب ** انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.