به گزارش ایرنا، 38 نفر از این تعداد به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به همت ستاد دیه کشور و 10 نفر نیز با حمایت مادی و معنوی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت که حفظ کرامت انسان‌ها در آیات و روایات مختلف مورد تاکید بوده و یکی از تکالیف نهادهای مختلف دولتی به ویژه دستگاه قضایی نیز حفظ شأن و کرامت افراد است.
حجت الاسلام غلامرضا مزارعی اظهار داشت: برخی افراد به طور ناخودآگاه و بر اثر غفلت به سوی انواع بزهکاری‌ها رفته و از قله انسانیت سقوط می‌کنند.
وی افزود که بر اساس اصل 156 قانون اساسی یکی از مسئولیت‌های مهم قوه قضائیه تلاش در راستای سالم سازی جامعه از طریق کاهش تخلفات و پیشگیری از وقوع جرم با روش‌های ارشادی و مجازات است.
حجت الاسلام مزارعی بیان کرد: اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون تلاش‌های ارزنده‌ای در زمینه پاکسازی جامعه از افراد مخدوش کننده امنیت و آرامش انجام داده است.
وی عنوان کرد که هم اینک در زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد روح اخلاق، معنویت و مسائل فرهنگی هویداست که این امر مهم به دلیل اقدام‌های مذهبی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان است.
حجت الاسلام مزارعی ابراز داشت: یکی از اقدام‌های مطلوب شورای حل اختلاف اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد سازش بین شاکیان و زندانیان بوده و استان در 11 ماه سال جاری رتبه نخست کشوری را در این زمینه کسب کرده است.
وی بدون ارائه آمار گفت که میزان ورود افراد به زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد در سه ماهه سوم (مهر، آبان و آذر) سال جاری نسبت به سه ماهه دوم آن (تیر، مرداد و شهریور) 11 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل پیشین زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که مسئولان اجرایی، نهادهای دولتی و اعضای شورای قضایی این استان همکاری مطلوبی با اداره کل زندان‌های استان داشته و دارند.
عباس فلاحتی مطلق اظهار داشت: آذر سال 1393 تاکنون افزون بر چهار هزار مترمربع ساخت و ساز و حدود 12 هزار مترمربع توسعه، بهسازی و بازسازی در زندان شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت انجام شده است.
وی افزود که میزان اعتبار سالانه اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد در این مدت از 10 میلیارد ریال به حدود 40 میلیارد ریال افزایش یافت.
مدیرکل جدید زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که 200 نفر از زندانیان این استان موفق به حفظ یک تا 9 جزء قرآن کریم شده‌اند.
اسماعیل جمیاری اظهار داشت: یکی از مأموریت های اصلی اداره کل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد اصلاح، تربیت و آگاه کردن انسان‌های به خطا رفته است.
وی افزود که انتظار می‌رود مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به اداره کل زندان‌های این استان برای فراهم کردن زمینه بازگشت هر چه سریعتر این افراد به خانواده و جامعه کمک کنند تا منشأ کار و خدمت باشند.
اسماعیل جمیاری در این آیین به عنوان مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات عباس فلاحتی مطلق مدیرکل پیشین تقدیر شد.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.