به گزارش ایرنا، جشن تکمیل گاز رسانی به مناطق روستایی، بهره برداری از 64 طرح برق رسانی، آغاز عملیات اجرایی طرح بزرگ اقتصادی کارخانه لاستیک سازی، طرح انتقال آب به سه هزار و 100 هکتار از زمین های کشاورزی خان احمد، آبرسانی به یکهزار و 330 هکتار زمین کشاورزی منطقه دشت مور، برپایی جشن بزرگ روزی به یاد دیروز برنامه هایی است که می تواند زمینه ساز تحول بزرگ در اقتصاد و رفاه مردم در این خطه باشد.
این برنامه ها که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش محمد تقی نظرپور، باقری عراقی مدیرعامل گاز ایران، حاج رسولیها مشاور وزیر نیرو، آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی، یزدانی معاون وزیر صنعت معدن و همراهان، تیموری عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی و همچنین فیاض شجاعی دادستان کل دیوان محاسبات کشور انجام شد حلاوت آن را برای مردم و مسئولان دو چندان کرده است.
یکی از ساکنان شهر باشت با اشاره به اینکه شهرک صنعتی خان احمد بیش از 10 سال در انتظار اجرای طرح های بزرگ اقتصادی است، بیان کرد: اجرای طرح کارخانه لاستیک سازی می تواند زمینه کاهش مهاجرت مردم به شهرهای مجاور برای یافتن کار را فراهم کند.
علی کرمی اظهار داشت که ایجاد فرصت های شغلی از طریق جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و کمک دولت یکی از راهکارهای مرسوم ایجاد فرصت های شغلی است که شادی را به مردم این خطه در روزهای پایانی سال هدیه کرده است.
یکی از ساکنان روستای آبریگون با اشاره به مشکلات مردم در بوی بد بخاری های نفتی گفت: گازرسانی به روستای آبریگون، گناوه و خربل که در چند روز اخیر انجام شده افزون بر رفاه مردم می تواند زمینه مهاجرت معکوس به این سه روستا به دلیل نزدیکی به شهر دوگنبدان را ایجاد کند.
مریم محمدی با قدردانی از مسئولان افزود که بسیاری از مواقع شاهد آتش سوزی بخاری های نفتی در خانه روستائیان بودیم که می توانست برای مردم خطرآفرین باشد.
یکی از ساکنان روستای آب چیرک از توابع گچساران با بیان اینکه روستاها به رونق کشاورزی زنده و پویا هستند، گفت: با توجه به گرمای هوا و شدت آلودگی های نفتی از مسئولان در خواست می شود تا برای تکمیل این طرح ها سبب رفاه و توسعه روستاهای هدف نیز شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که آغاز عملیات اجرایی طرح کارخانه لاستیک سازی و 2 طرح بزرگ آبرسانی به مساحت چهار هزار و 440 هکتار می تواند بستر حداقل هفت هزار شغل فراهم و تحول در زندگی مردم این خطه را داشته باشد.
سید موسی خادمی گفت که این طرح در زمینی به مساحت 35 هکتار آغاز شده است.
وی بیان کرد که هفت هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت کارخانه لاستیک‌ سازی در شهرک صنعتی خان احمد اختصاص یافته است که در صورت بهره برداری از این طرح سالانه 50 هزار تن محصول لاستیک سبز سازگار با طبیعت تولید می شود.
وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح بزرگ 830 فرصت شغلی مستقیم و چهار هزار فرصت شغلی غیرمستقیم در این منطقه ایجاد شود.
خادمی آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب به مناطق دشت مور و خان احمد را دستاورد تلاش و تعامل مسئولان دانست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این طرح شامل احداث مخازن و خط انتقال آب است که می‌تواند توسعه تولیدات کشاورزی این شهرستان را متحول کند.
وی بیان کرد که بهره برداری از این طرح ها افزون بر ایجاد درآمد برای مردم برای کاهش آلایندگی حاصل از تاسیسات نفتی و گرمای هوا نیز مفید خواهد بود.
خادمی طرح بزرگ آبرسانی به سه هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی امامزاده جعفر در گچساران را یاد آور شد و افزود: 2 هزار هکتار از زمین های کشاورزی منطقه امامزاده جعفر تا پایان سال جاری به سامانه های آبیاری نوین تجهیز خواهد شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت های فراوان این استان چهار فصل برای توسعه تولیدات کشاورزی بیان کرد: افزایش چشمگیر میزان آب از سدها و افزایش آبیاری تحت فشار از دستاوردهای بخش کشاورزی در این استان بوده که می تواند به بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی کمک شایانی کند.
وی همچنین طرح های تقویت برقرسانی و بسته شدن پرونده گازرسانی در گچساران را یادآور شد گفت که این طرح ها از مطالبات اولیه ای است که بهره برداری از آن شادی را برای مردم به ارمغان آورد.
خادمی برپایی جشن روزی به یاد دیروز با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش در گچساران برای مرور خاطرات فرهنگیان و دانش آموزان به عنوان سرمایه های ملی و تلاش برای احیای مدرسه ماندگار ولایت به عنوان یک میراث فرهنگی معنوی را نشان دهنده اهمیت مقوله فرهنگ برای دولت یازدهم دانست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد که این استان از ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم کانون توجه مسئولان بلند مرتبه کشوری بوده که این سفرها برکات فراوانی برای مردم داشته است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت با اشاره به درد های مادران و پدرانی که با اندوه فراوان بیکاری فرزندان دانش آموخته خود را تشریح می کنند، ابراز امیدواری کرد که تکمیل سه طرح اقتصادی کلنگ زنی شده بتواند بخش زیادی از این مشکلات را رفع کند.
غلامرضا تاجگردون گفت که تکمیل پرونده گازرسانی به روستاهای واجد شرایط خدمتی است که سبب شد روستاها از بوی بد بخاری های نفتی، مشکلات تامین سوخت و دغدغه های سوخت های غیر ایمن راحت کند.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید خدمات ارزنده ای در گچساران انجام شده، گفت: هم اینک تمام روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان از نعمت گاز برخوردارند.
وی ادامه داد: گازرسانی به تمام روستاهای شهرستان باشت در سال آینده نیز انجام خواهد شد.
تاجگردون آبرسانی به 12 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی گچساران و باشت را یکی از مهمترین طرح های در دست اجرا در این شهرستان ها ذکر کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید به سه هزار و 100 هکتار از زمینهای دیم دشت امامزاده جعفر گچساران آبرسانی شد.
وی ادامه داد: آبرسانی به سه هزار و 100 هکتار از زمینهای خان احمد و یکهزارو 500 هکتار از زمین های کشاورزی دشت مور شهرستان گچساران نیز هم اکنون در دست اجراست.
تاجگردون بیان کرد: سهم شهرستان گچساران از اعتبارات 2 درصد نفت قبل از دولت یازدهم 100 میلیارد ریال بوده در حالی که هم اینک به بیش از 300 میلیارد ریال رسیده است.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات 2 درصد نفت شهرستان گچساران در سال 96 به یکهزار میلیارد ریال خواهد رسید.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد که در گذشته های دور زمانی که مسئولان عالی رتبه ملی به گچساران می آمدند بیشتر ظرفیت ها را از نزدیک می دیدند اما در چهار سال گذشته مسئولان از مناطق دارای مشکلات مانند بافت فرسوده شهری و روستاها بازدید کردند که این امر برای گرفتن اعتبار و مجوز طرح های اجرایی اثرگذار بوده است.
تاجگردون از توجه دولتمردان به مناطق محروم از جمله شهرستان های گچساران و باشت قدردانی کرد.
وی بیان کرد: در چند روز اخیر پنج طرح بزرگ عمرانی و اقتصادی با 10 هزار میلیارد ریال در این خطه کلنگ زنی یا افتتاح شد.
شهرستان های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
8143 /8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.