به گزارش ایرنا حمیدرضا عراقی روز جمعه در جشن سبز گازرسانی شهرستان گچساران با اشاره به اینکه توسعه گازرسانی نقش اثرگذاری در افزایش بهداشت، ایمنی و صیانت از جنگل‌ها دارد اظهار داشت: افزایش پوشش جمعیت بهره‌مند از گاز طبیعی با تدبیر و تعامل مسئولان کشوری و استانی ادامه داد.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: بهره‌مندی جامعه شهری از نعمت گاز در کشور 90 درصد و روستاهای ایران 62 درصد است.
عراقی با اساره به آغاز عملیات گازرسانی به فاز سوم 2 شهر دیشموک و قلعه رئیسی در کهگیلویه و بویراحمد که امروز در این استان آغاز می‌شود گفت: این طرح از نظر بسیاری از کارشناسان به دلیل شرایط طبیعی کاری سخت بود که هم اکنون با تدبیر و تلاش مسئولان عملی شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به تولید بیش از 20 درصد نفت و گاز کشور در گچساران و منابع غنی جنگلی در این استان گاز رسانی به روستاها اهمیت بیشتری دارد.
سید موسی خادمی افزود که هم اینک عملیات گازرسانی به 120 روستا و 2 شهر قلعه ریسی و دیشموک در این استان در دست اقدام است.
وی اظهار داشت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و کمبود اعتبارات و مشکلات دیگر توسعه گازرسانی به عنوان یکی از مطالبات مردم در نقاط دوردست کهگیلویه و بویراحمد ستودنی است.
مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از 97 درصد جمعیت شهری و 72 درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
رحمان خادم افزود که 15 شهر از 17 شهر استان کهگیلویه و بویر احمد تاکنون گازرسانی شده است.
وی اظهار داشت: 572 روستا از یکهزار و 735 روستای این استان تاکنون گازرسانی شده که از این تعداد 220 مورد آن در سه سال و نیم گذشته بوده است.
وی بیان کرد: هم اکنون 168 هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمدی با بیش از 500 هزار نفر جمعیت و 82 درصد از کل جمعیت استان از نعمت گاز خانگی بهره مند هستند.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گازرسانی به روستاهای دیل و باباکلان را از طرح‌های بزرگ گازرسانی این شهرستان در دولت یازدهم ذکر کرد.
غلام رضا تاجگردون اظهار داشت که یک شهر و 62 روستای گچساران از نعمت گاز برخوردار هستند.
وی بیان کرد: بیش از 31 هزار خانوار که 6 هزار و 605 خانوار آن در مناطق روستایی زندگی می‌کنند در گچساران از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
تاجگردون ادامه داد: امروز سه روستا که آخرین مناطق روستایی واجد شرایط بودند در شهرستان به شبکه گاز متصل شدند.
وی ابراز داشت: مشعل گاز امروز در روستاهای آبریگون، گناوه و خربل با 167 خانوار و 657 نفر جمعیت روشن شد که جای قدردانی از تمام مسئولان کشوری و استانی دارد.
وی گفت: این طرح با 36 میلیارد ریال اعتبار انجام شد.
شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
هیچ‌یک از شهرها و روستاهای این استان تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گاز خانگی نداشت.
نخستین عملیات گازرسانی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 1361 آغاز شد.
کهگیلویه و بویر احمد هم اکنون 167 هزار مشترک گاز دارد و در سال 1377 شرکت گاز این استان راه اندازی شد.
استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.