به گزارش ایرنا، تعداد طلاق ثبت شده در کهگیلویه و بویراحمد در 9 ماه سال جاری یکهزار و 325 مورد بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر 700 هزار نفر در جنوب غربی ایران واقع شده است.
سید موسی خادمی عصر سه شنبه در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: خودکشی و طلاق 2 آسیب اجتماعی جدی در این استان است که باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به آنها پرداخته شود.
وی افزود که ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد در زمینه کاهش و مقابله با این 2 آسیب اجتماعی تلاش و فعالیت بیشتری کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توجه به آسیب های اجتماعی خودکشی و طلاق در کهگیلویه و بویراحمد به معنای غفلت از دیگر آسیب ها نیست اما باید این 2 در اولویت باشد.
خادمی عنوان کرد که ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد آسیب های اجتماعی را به ستادهای شهرستانی اعلام کند و هر چه سریعتر نیز اقدام های لازم شامل سخنرانی و برگزاری نشست های آموزشی توسط این ستادها آغاز شود.
وی ابراز داشت: نشستی به زودی در یاسوج برگزار و راهکارهای لازم برای کاهش و مقابله با انواع آسیب های اجتماعی از جمله خودکشی و طلاق ارائه شود.
خادمی گفت که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در کشور تدوین و به استان ها نیز ابلاغ شده و باید این قانون در استان مورد مطالعه قرار گرفته و مفاد آن به کار گرفته شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت که دولت یازدهم به حوزه کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی ورود جدی پیدا کرده است.
فتاح محمدی اظهار داشت: وزارت کشور اقدام به جمع بندی انواع آسیب های اجتماعی و ارائه راهکارهای کاهش و مقابله با آنها کرده است.
وی افزود که 9 دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی ماموریت هایی بر عهده دارند.
محمدی بیان کرد: تاکنون اقدام های ارزنده ای از جمله برگزاری دوره های آموزشی در زمینه کاهش و مقابله با آسیب های اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد شده و نیازمند کار بیشتری در استان است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
7535/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.