کامروز امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان مرگ و میر حوادث رانندگی درمدت مشابه سال قبل 135 نفر بود که در سال جاری کاهش یافته است.
وی افزود: در سال جاری 286 مرگ غیر طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد که بیشترین آمار آن مربوط به حوادث رانندگی است.
در این مدت اجساد معاینه شده در اداره‌های پزشکی قانونی استان شامل مرگ‌های طبیعی و غیر طبیعی 352 مورد بود که از این تعداد 258 نفر مرد و 94 نفر زن ثبت شده‌اند.
20 هزار و 215 نفر در 9 ماه گذشته سال جاری برای انجام معاینات بالینی به اداره‌های پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کردند که از این تعداد 14 هزار و 147 مرد و 6 هزار و 68 نفر زن بودند.
وی تصریح کرد: 12 هزار و 174 نفر از این تعداد در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد، سه هزار و 953 نفر در اداره پزشکی قانونی شهرستان گچساران، سه هزار و 662 نفر به اداره پزشکی قانونی شهرستان کهگیلویه و 426 نفر به اداره پزشکی قانونی شهرستان بهمئی مراجعه کرده‌اند.
مرگ‌های غیر طبیعی بر حسب علت فوت، مرگ‌هایی هستند که به دنبال مداخله یک یا چند عامل خارجی همانند عوامل فیزیکی، شیمیایی، روانی و مکانیکی به وقوع پیوسته و براساس علت مرگ همانند برق گرفتگی، حوادث رانندگی، سوختگی، عوارض ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، مسمومیت با گاز مونواکسید کربن، غرق شدگی، سقوط از بلندی، مسمومیت دارویی، مسمومیت با سم، سلاح سرد، حلق آویز و غیره تقسیم بندی شده‌اند.
کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
6162 /6110

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.