حسین کلانتری امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ۸۵۰ واحد مسکونی شهرستان بویراحمد در قالب طرح اقدام ملی مسکن به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر بهره مندی این تعداد خانوار محروم ، کم بضاعت و نیازمند از مسکن مقاوم و مناسب تا حدود زیادی سبب رونق بخشی به صنعت ساختمان و رونق و افزایش میزان اشتغالزایی در بسیاری از مناطق استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی بخش عمده ای از این واحدها آغاز شده و یا در حال اجرا استف گفت: بر اساس زمان بندی و تاکید دولت تمامی این واحدهای شهری و روستایی تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره برداری و تحویل به مالکان و متقاضیان خواهد شد.

کلانتری میزان سرمایه گذاری برای ساخت، تکمیل و بهره برداری از این واحدهای مسکونی اعم از شهری و روستایی را رقمی افزون بر ۳۷ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در بخش ساخت مسکن شهری برای نیازمندان و افراد فاقد مسکن پنج هزار و ۳۶۷ واحد در قالب طرح اقدام ملی و مشارکتی از سوی وزارت راه و شهرسازی پیش بینی و طراحی شده که تا پایان امسال این تعداد واحد به هره برداری خواهند رسید.

کلانتری یادآور شد: همچنین در بخش ساخت مسکن روستایی نیز با کمک دولت، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن و در قالب طرح های مشارکتی نیز ۱۰ هزار و ۶۹۹ واحد مسکونی برای افراد و روستانشینان فقیر و نیازمند در مناطق مختلف این استان احداث، تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از این تعداد در قالب امضای تفاهم‌نامه سه جانبه بین محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد ویژه خانواده های محروم و کم بضاعت این استان که باید تا پایان سال جاری تکمیل شوند.

 کلانتری اینکه باید از این فرصت مغتنم نهایت بهره و استفاده را برد ، تصریح کرد: در صورت ساخت این واحدها می توان مجوز و اعتبار لازم برای ساخت ۲ هزار و تا ۲۵۰۰ واحد مسکونی دیگر را برای استان در سال ۱۴۰۰ از دولت گرفت.

کلانتری میزان کمک بلاعوض برای هر واحد مسکونی را افزون بر ۲۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات کم بهره با سود پنج درصد برای هر واحد مسکونی به متقاضیان اعطا خواهد شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: ساخت این واحدهای مسکونی با پشتیبانی مالی سازمان برنامه وبودجه انجام خواهد شد.

کلانتری با بیان اینکه دولت بیش از ۸۷۵ میلیارد ریال برای ساخت این تعداد واحد مسکونی در استان هزینه خواهد کرد، گفت: بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات ارزان قیمت در این زمینه پیش بینی شده است.

وی این واحدهای مسکونی را هدیه ویژه دولت در چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به مردم وفادار و قدرشناس این استان دانست و از حوزه معاونت عمرانی و سایر متولیان امر خواست که ساخت این واحدها به صورت عادلانه در همه بخش ها و شهرستان های استان هر چه سریعتر انجام شود.

کلانتری یادآور شد: هم اینک بر اساس توزیع جمعیتی و شهرستانی حدود ۸۰۰ واحد در شهرستان بویراحمد، ۷۰۰ واحد در کهگیلویه، باشت و گچساران هر کدام  ۳۰۰ واحد،۴۰۰ مورد شهرستان دنا، و شهرستان های چرام و لنده نیز هر کدام ۱۵۰ واحد پیش بینی شده است.

سرمایه گذاری ۱۷هزار میلیارد ریالی دولت در مسکن مهر

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مراحل ساخت و واگذاری واحدهای مسکن مهر در سطح استان نیز گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در استان کهگیلویه وبویراحمد در سال ۹۲ و قبل از آغاز دولت تدبیرو امید حدود ۴۰درصد بود.

کلانتری ادامه داد: دولت تدبیرو امید از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در زمینه ایجاد زیرساخت ها و تکمیل و بهره برداری این تعداد واحد مسکن مهر در استان نیز سرمایه گذاری کرده است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۱۶ هزار و ۸۳۸ واحد مسکن مهر در این استان تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ مورد آن به متقاضیان و با اتمام زیرساخت های لازم واگذار شده است.

کلانتری یادآور شد که کمتر از یک ماه دیگر و با رفع برخی نواقصات و تامین زیرساخت های لازم مابقی واحدها به متقاضیان واگذار خواهد شد.

استان کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد جمعیت و مساحت کشور حدود ۷۱۳ هزار نفر جمعیت دارد.

 ۴۴ درصد جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند.

این استان دارای یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه ، ۱۷ شهر و هشت شهرستان است.



 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.