مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد و فرماندار گچساران به نمایندگی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خانواده پنج قلوهای گچسارانی بازدید کردند.

علی خوان پایه روز دوشنبه بازدید و رسیدگی به مشکلات معیشتی و درمانی یک خانواده دارای فرزند پنج قلو در این شهرستان افزود: با کمک سازمان بهزیستی، کمک های خاص، یارانه های نقدی، بسته های حمایتی و مساعدت های خدماتی و رفاهی برای چنین خانواده هایی بویژه این خانواده در نظر گرفته می شود.

وی بیان کرد:در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری در حمایت از افزایش جمعیت کشور، از خانواده این پنج قلوها حمایت می‌شود.

خان پایه با بیان اینکه وظیفه خانواده ها در تربیت فرزندانشان سخت و دشوار است  گفت: دولت در این راستا از خانواده ها حمایت می کند.

مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری کهگیلویه و بویر احمد گفت: از خانواده پنج قلوهای در شهرستان گچساران در حد توان حمایت می شود تا با مشکلات کمتری فرزندان خود را بزرگ کنند.

نادیا صداقت تصریح کرد:  کمک به خانواده های چند قلو  به منظور اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص حمایت بهینه و مناسب از خانواده های نیازمند دارای فرزند چند قلو و کاهش بحران های ناشی از تولد همزمان چند قلو در یک خانواده صورت گرفته است.

رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: بیش از ۱۲۰ خانواده چند قلو در گچساران وجود دارد که از این تعداد ۱۱ مورد سه قلو هستند.

مهران کشاورز  تعداد خانواده ها دو قلویی زیر پوشش این نهاد حمایتی را ۱۰۹ نفر اعلام کرد .

وی تشکیل پرونده راهنمائی و مشاوره خانوار در زمینه مسائل و مشکلات خانواده، تهیه شیر خشک فرزندان، ثبت در سیستم سامانه کشوری جهت کمک و هزینه نگهداری، معرفی به دفتر مقام رهبری، حمایت و تامین ۶ سال کمک مالی از مهمترین اقدامات انجام گرفته در زمینه چند قلوهاست.

۲ اردیبهشت  یک زن ۳۴ساله گچسارانی در بیمارستان بی بی حکیمه دوگنبدان نوزادان پنج قلوی خود را سالم به دنیا آورد و نوزادان پنج قلوی این مادر که دومین زایمان خود را پشت سر گذاشت با جراحی سزارین به دنیا آمدند و چهار دختر و یک پسر  هستند.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.