عیسی کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام به منظور حمایت از بیمه شدگان روستایی و عشایر کهگیلویه و بویراحمد که بر اثر شیوع بیماری کرونا دچار آسیب مالی شده اند، انجام می شود.

وی افزود: این افراد تا پایان اردیبهشت ‌ماه ۱۳۹۸ فرصت دارند نسبت به پرداخت حق بیمه معوق اسفندماه ۱۳۹۸ خود با همان نرخ‌ های سال گذشته اقدام کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از واریز این مبلغ هیچ وقفه ‌ای در سوابق بیمه ‌ای روستاییان و عشایر استان ایجاد نخواهد شد.

کریمی عنوان کرد: هیچگونه جریمه تأخیر یا دیرکرد نیز به دلیل داشتن حق بیمه معوق اسفندماه ۱۳۹۸ شامل حال این عده از روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد نمی شود. 

وی ابراز داشت: محتواهای آموزشی با موضوع مقابله با بیماری کرونا از طریق پیامک، فضای مجازی و شبکه ‌های اجتماعی برای بیمه شدگان روستایی و عشایر کهگیلویه و بویراحمد به همت مسؤولان این صندوق ارسال شده که این روند با جدیت ادامه دارد. 

کریمی گفت: خواسته شده که بیمه شدگان روستایی و عشایر کهگیلویه و بویراحمد در صورت ابتلای خود یا یکی از اعضای خانواده آنها به بیماری کرونا از طریق ارسال عدد پنج به صورت پیامک به سامانه ۳۰۰۰۲۷ به مسؤولان این صندوق اطلاع دهند.

وی اظهار داشت: مسؤولان این صندوق نیز برای آن دسته از بیمه شدگان روستایی و عشایر کهگیلویه و بویراحمد که خود یا یکی از اعضای خانواده آنها به بیماری کرونا مبتلا شده اند تسهیلاتی در نظر خواهند گرفت.

کریمی افزود: بمنظور پیشگیری از گسترش بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد و عمل به دستورالعمل های فاصله گذاری اجتماعی تمامی فرآیندهای تمدید بیمه از جمله دریافت شناسه و پرداخت حق بیمه به‌ صورت الکترونیکی و با مراجعه به وب‌ سایت صندوق به نشانی roostaa.ir قابل انجام است. 

وی بیان کرد: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد سبب کاهش فقر، بهبود زیرساخت ‌های اقتصادی و توسعه اقتصادی و اجتماعی در این مناطق می‌ شود. 

کرمی عنوان کرد: پرداخت ۲ برابر سهم بیمه شده از سوی دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده و دریافت مستمری پیری پس از ۱۵ سال پرداخت حق بیمه و داشتن ۶۵ سال سن از ویژگی ‌های صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر است.

وی ابراز داشت: جلوگیری از مهاجرت بی‌ رویه روستاییان به شهرها، کاهش اختلاف طبقاتی، بالا بردن سطح زندگی روستاییان و عشایر، تأمین امنیت اجتماعی و بازتولید عادلانه درآمد از مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است.

یک بیمه شده با ۱۵ سال بیمه و ۶۵ سال سن و ۱۰ سال پرداخت حق بیمه با سن ۷۰ سال بازنشسته این صندوق محسوب می شود.

۴۴ درصد جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند و حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یک هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.