به گزارش ایرنا، محمد کاظم نظری روز دوشنبه در نشست کمیسیون امنیت اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: محله هایی از شهر یاسوج که بیشتر در معرض بروز آسیب های اجتماعی هستند باید به طور ویژه مشخص و برای کاهش آسیب ها در آن مناطق برنامه ریزی های جامعی صورت گیرد.
وی افزود: دستگاه های اجرایی باید خدمات ویژه حوزه خود را به ساکنان این محلات ارائه کنند و با ایجاد امکانات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در این مناطق از میزان آسیب ها بکاهند.
نظری بیان کرد: در صورت کوتاهی دستگاه های متولی کهگیلویه و بویراحمد در امر خدمات رسانی به این محله ها و مناطق، با آن ها برخورد جدی خواهد شد.
وی عنوان کرد: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی به زودی بازدیدی از مناطق آسیب خیز و کم برخوردار از سوی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از جمله راه و شهرسازی، شرکت برق، دادگستری، شهرداری یاسوج، فرمانداری بویراحمد امور بانوان و خانواده استانداری و اصناف صورت خواهد گرفت.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تمامی بنگاه های املاک در کهگیلویه و بویراحمد باید ملزم شوند که مسکن های اجاره ای را تنها به افراد دارای واجد شرایط اجاره دهند.
نظری افزود: برخی از آن ها بدون در نظر گرفتن هیچ قانونی این منازل را به افراد مجرد اجاره می دهند که این امر پسندیده نیست و زمینه را برای بروز آسیب های اجتماعی فراهم می کنند.
وی ابراز داشت: از مسئولان دستگاه های اجرایی می خواهم در راستای کاهش آسیب ها همکاری لازم را داشته باشند تا این مکان ها را از معضل آسیب های اجتماعی پاک و احیا کنیم زیرا که رفع کامل آسیب های این محله ها نیازمند همکاری هر چه بیشتر همه مسئولان است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: توسعه راهبردهای فرهنگی محور ساماندهی، پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی در مناطق آسیب زا و جرم خیز است.
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی افزود: اعتیاد، نزاع و درگیری، طلاق، فقر و بیکاری و حضور اراذل و اوباش در مناطق آسیب زا از مهمترین آسیب هاست و می طلبد این مسائل با حضور هدفمند و برنامه محور دستگاه های متولی و اقشار مردم مدیریت و مهار شود.
وی عنوان کرد: عمران و خدمات شهری، احیا و بهسازی مساجد و ابنیه مذهبی، ساخت و توسعه اماکن تفریحی و ورزشی و استفاده از ظرفیت های تبلیغی در این محله ها نیاز اساسی است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.