عیسی کریمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین ۷۸ خانوار نیز مشمول دریافت مستمری از کارافتادگی از صندوق بیمه روستاییان و عشایر این استان شده اند.

وی تصریح کرد که با فوت فرد بیمه شده هم اینک ۵۲۰ خانوار نیز تحت عنوان مستمری بازماندگان از مزایای این صندوق بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه  ۶۴ هزار و ۵۸۶ خانوار در این استان مشمول بیمه اجتماعی بوده، گفت: از این تعداد تاکنون بیش از ۲۳  هزار خانوار عضو شده‌اند.

کریمی یادآورشد: هم اینک تمامی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در استان که از مجموع ۱۷ شهر ۱۵ شهر آن واجد شرایط برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی، روستایی و عشایری استان هستند نیز گفت: تمامی کشاورزان حتی افرادی که در این شهرها نیز حضور دارند مشمول آن هستند.

وی با اشاره به برخی شرایط نام نویسی و عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری ، گفت: افرادی که سنشان بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال است می توانند به فرمانداری ها بخشداری ها و امور عشایر هر شهرستان مراجعه و از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مستمری ماهانه بهره مند شوند.

وی ادامه داد: این افراد با پرداخت سالی ۲۴۰ هزار تومان و حداکثر سالی ۵۴۰ هزار تومان از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری بهره مند خواهند شد.
کریمی تصریح کرد: البته دولت نیز ۲برابر این مبالغ را برای کمک به خانواده های عضو به صندوق پرداخت می کند.

کریمی گفت: کسانی که سنشان نزدیک به ۵۰ سال یعنی متولدین سال ۱۳۴۷ تا پایان بهمن ماه امسال فرصت نام نویسی و عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری را دارند.
وی تاکید کرد: کشاورزان غیرساکن در روستا، روستائیان و عشایر، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر۲۰هزار نفر، مربیان مهدکودک ها، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی می‌توانند بیمه اجتماعی شوند.

کریمی با بیان اینکه این صندوق به علت صنعتی نبودن استان تاکنون به آنچه مدنظر بود نرسیده و تعداد بیمه شده ها نسبت به مشمولان پایین است، افزود: این صندوق در ۱۳سال گذشته با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده سعی در ترغیب و تشویق خانواده های روستایی و عشایری برای بهره مندی از مزایا و خدمات آن کرده است.

کریمی اضافه کرد: ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایری می‌انجامد.

مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری گفت:  پرداخت دو برابر سهم بیمه شده توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده و دریافت مستمری پیری پس از ۱۵سال پرداخت حق بیمه و داشتن ۶۵سال سن از ویژگی‌های صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، عشایر و روستائیان است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی و بازتولید عادلانه درآمد از اهداف و دیگر مزایای عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد افزود: یک بیمه شده با ۱۵سال بیمه و ۶۵ سال سن و ۱۰ سال پرداخت حق بیمه با سن ۷۰ سال بازنشسته این صندوق محسوب می شود.

همچنین ۴۴درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در روستاها ساکن هستند.
حدود ۱۲درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.
کهگیلویه وبویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.