به گزارش ایرنا، احد جمالی روز سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: یکی از این قوانین مغفول مانده و اجرا نشده در استان اختصاص سالن های دستگاه های اجرایی برای برگزاری آیین های عروسی زوج های جوان است.

وی افزود: دادگستری کهگیلویه و بویراحمد قوانین مغفول مانده و اجرا نشده مربوط به حوزه جوانان در این استان را شناسایی و اعلام کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دستگاه های اجرایی استان پس از شناسایی و اعلام این قوانین مکلف به اجرای دقیق و کامل آنها هستند.

جمالی عنوان کرد: انتظار می رود که مدیران اجرایی و نهادهای دولتی کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت های چشمگیر جوانان این استان در تمامی امور استفاده بهینه تری کنند.

وی ابراز داشت: پیشنهادهای کاربردی و قابل دفاع مدیران بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد در مورد شرایط خاص و موانع احتمالی پیش روی پرداخت وام ازدواج به زوج های جوان در این استان به زودی جمع بندی و ارائه تا در تهران پیگیری و رفع شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استانداری این استان آماده همکاری لازم برای کاهش مسائل و مشکلات حوزه جوانان در استان است.

جمالی اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد در عرصه های گوناگون بازوان اجرایی دولت و دستگاه های اجرایی هستند و باید در کهگیلویه و بویراحمد به طور روزافزون حمایت و تقویت شوند.

وی افزود: هر چه قدر سمن ها در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر و فعال تر باشند اثرگذاری آنها نیز به مراتب افزایش می یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: لازم است که فعالیت ها، اقدام ها و خدمات سمن های این استان در زمینه های مختلف بیش از پیش منعکس شده و به اطلاع مدیران اجرایی و مردم استان برسد.

جمالی عنوان کرد: مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بحث مهم نیم ساعت ورزش روزانه کارکنان دستگاه های اجرایی در این استان را برای کمک به بهبود سلامت آنان پیگیری کنند.

وی ابراز داشت: دولت و وزارت بهداشت کشور در بحث مدیریت بیماری کرونا تاکنون عملکرد مناسبی داشته و سمن های کهگیلویه و بویراحمد نیز در حد توان به میدان آمده و همکاری کرده اند.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تعداد سمن های این استان از ۱۹ مورد سال ۱۳۹۶ هم اینک به ۴۰ مورد رسیده است.

سید محمدتقی علوی اظهار داشت: تعداد اعضای هر سمن در کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ نفر بوده و میانگین رده سنی آنان نیز بین ۱۸ تا ۳۵ سال است.   

وی افزود: عمده ترین حوزه های فعالیت سمن ها در کهگیلویه و بویراحمد شامل فرهنگی، ورزشی، پژوهشی، محیط زیست، عفاف و حجاب، مقابله با آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی و پیشگیری از مواد مخدر است.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قابلیت ها و ظرفیت های سمن ها متعدد بوده و می توانند در کنار دستگاه های اجرایی این استان فعالیت های مهمی انجام دهند.

علوی عنوان کرد: انتظار می رود که دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اجرای بخشی از امور خود را از طریق برون سپاری به سمن های این استان واگذار کنند.

وی ابراز داشت: سمن های کهگیلویه و بویراحمد در اقدامی ارزنده و به منظور جلوگیری از انتشار بیماری کرونا سه هزار عدد ماسک بین ساکنان مناطق حاشیه ای این استان توزیع کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد خواستار ارائه گزارش عملکرد از سوی دستگاه های اجرایی این استان در زمینه فعالیت های انجام شده در حوزه جوانان و بکارگیری این قشر در مسؤولیت های مختلف شد. 

علوی گفت: بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد روند پرداخت وام ازدواج به زوج های جوان این استان را بیش از پیش تسهیل کنند.

وی اظهار داشت: یکی از طرح های زیرساختی مهم برای حوزه جوانان در کهگیلویه و بویراحمد ساخت و راه اندازی خانه جوان است.

علوی افزود: سال ۱۳۹۸ سه خانه جوان در شهرهای گچساران، دهدشت و بهمئی افتتاح شد، خانه جوان شهر سی سخت در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد، خانه جوان شهر باشت برای ساخت با مشکل عوارض شهرداری مواجه بوده و خانه جوان شهر یاسوج نیز امسال افتتاح می شود.

وی بیان کرد: فراخوان مشارکت در اجرای رزمایش ملی «همت جوانانه و کمک مؤمنانه» برای سمن ها، هیأت های ورزشی، بسیج ورزشکاران و باشگاه های ورزشی کهگیلویه و بویراحمد داده شده است.

علوی عنوان کرد: این رزمایش ملی بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب و برای کمک به نیازمندان و افراد آسیب دیده مالی ناشی از شیوع بیماری کرونا اجرا می شود.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دستگاه های اجرایی، شهرداری ها و بانک های عامل این استان فاقد سالن های مناسب برای اختصاص به زوج های جوان به منظور برگزاری آیین های عروسی هستند.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی اظهار داشت: علاوه بر این نیز آیین های عروسی زوج های جوان در کهگیلویه و بویراحمد با حضور گسترده افراد و به طور تجملاتی برگزار می شوند و امکان برگزاری آنها در سالن های دستگاه های اجرایی استان چندان وجود ندارد.

وی افزود: مشکلات پیش روی پرداخت وام ازدواج به زوج های جوان در کهگیلویه و بویراحمد به زودی برطرف شود.

حجت الاسلام میرمحمدی بیان کرد: گاهی اوقات سخت گیری ها و مانع تراشی هایی شامل محدودیت منابع مالی از سوی برخی بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد برای پرداخت وام ازدواج به زوج های جوان این استان مطرح می شود.

افزون بر ۵۰ هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.