استاندار کهگیلویه وبویراحمد در همین زمینه با تکذیب و دروغ محض دانستن موضوع بدهی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به آزمایشگاه پارس شیراز گفت: این یک ادعای واهی است و کمبود منابع مالی و بدهی به هیچ وجه در میان نبود.

حسین کلانتری تصریح کرد: دولت از زمان بروز این بیماری تاکنون به انحای گوناگون هرخواسته و کمبودی استان داشته با تمام توان پشتیبانی کرده و در هیچ موردی دریغ نکرده است.

وی بیان کرد: به عنوان استاندار و رییس ستاد مدیریت کرونا در استان اعلام می کنم که هر خواسته معقول و متناسب با ظرفیت های پزشکی و شاخص های بهداشتی و درمانی که در استان برای مقابله با این بیماری نیاز هست در کمترین زمان ممکن منابع آن را تامین خواهم کرد.

کلانتری یادآور شد: درست است که دولت در تنگنای تحریم های ظالمانه قرار گرفته و سخت ترین دوران را در زمینه تامین منابع مالی طی می کند اما در مورد بیماری کرونا با قدرت و سرافرازانه و با توان مدیریتی مدبرانه مشکلات را به حداقل ممکن رسانده و تاکنون هر خواسته ای مبنی بر تامین امکانات، اقلام و ضرورت های پزشکی و درمانی خواسته ایم کمترین کوتاهی از سوی هیچ نهاد و وزارتخانه ای وجود نداشته است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این یک اجحاف آشکار و البته دروغ واهی است که بخواهیم دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را به دلیل نداشتن منابع مالی کمتر از ۲ میلیارد ریالی بابت چندآزمایش که خود دانشگاه و ستاد مدیریت کرونا به طور مرتب و موکد به دنبال انجام انها بوده، متهم کرد.

وی بیان کرد: ضمن انکه خود رییس دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مسئولان آزمایشگاه مرجع شیراز نیز با صراحت موضوع بدهی مالی را رد کرده اند اما همچنان این گلایه از مجموعه متولیان امر در استان فارس وجود دارد و باید به نحوی این کوتاهی محرز خود را جبران کنند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این موضوع را همچنین از طریق مراجع مختلف در دولت و وزارت بهداشت نیز به جد پیگیر هستیم، چون دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه یکی از قطب های مطرح شده و مرجع در حوزه بیماری کرونا معرفی شده و حداقل باید شانیت و جایگاه قطب بودن خود را حفظ می کرد.

بر اساس پیگیری ها و بررسی های انجام شده این آزمایشگاه مربوط به بخش خصوصی بوده ولی به هر دلیل از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحت فشار بوده که در خصوص جوابدهی به آزمایش های ارسال شده، باید اولویت با استان فارس باشد.

کلانتری یادآور شد: این در حالی است که آزمایشگاه مکلف بود که بر اساس نوبت اقدام به جواب دهی می کرد.

پای یک ادعای دروغ در میان است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین به برخی دروغ پراکنی ها و تخریب های  مغرضانه از سوی برخی شبکه های مجازی و رسانه ها در استان نیز گفت: مجموعه مدیریت استان همواره از نقدهای سازنده، اثرگذار و تذکرات رسانه ها استقبال کرده و حتی در بسیاری موارد تذکرات و تحلیل آنها نیز مبنای کارمسئولان قرار می گیرد.

وی یاداور شد: اما گاه پای یک ادعای دروغ و واهی در میان است و نگرانی و گله مندی آنجاست که این رسانه و یا پایگاه خبری ویا یک سایت محلی بدون هیچ گونه سندی و بر پایه یک ادعای واهی اقدامات و حیثیت یک استان و یا مجموعه و نهادی را زیر سئوال می برد و ضمن تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی در جامعه خوراک رسانه های بیگانه را هم مهیا می کند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: باید مراقب باشیم و اکنون موقع تسویه حساب نیست و نباید با تخریب های مغرضانه و هدفمند انسجام ، همدلی و همبستگی که امروزه در سطح ملی و این استان بوجود امده با برخی ادعاها و دروغ پراکنی ها خدشه دار شود.

وی بیان کرد: بدون شک گزارش های بر پایه نگاه های تحلیلی و کارشناسانه و انتقادهای سازنده از سوی رسانه ها نشانه بالندگی و پویایی جامعه و همچنین پیشبرد بهتر امور خواهد شد.

کلانتری با بیان اینکه نباید اجازه داد در فضای رسانه ای استان حاشیه ها بر اصل و واقعیت ها غلبه پیدا کند و این اسیب جدی فرا روی توسعه استان محسوب می شود، گفت: رسانه ها به عنوان چشمان تیزبین جامعه علاوه بر ظرفیت سازی ، جهت دهی و تنویر افکار عمومی می توانند با اعمال شیوه ها و راهبردهای نوین در زمینه مسایل مدیریتی و اجرایی کشور نقش موثر و تعیین کننده ای ایفا کنند.

رویکرد حاکم بر ستاد استانی کرونا بیماریابی فعال است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین در ادامه و با اشاره به تیتر خبری روز گذشته ایرنا با عنوان"ترکش های بیماریابی فعال کرونا در کهگیلویه وبویراحمد" اشاره کرد و گفت: واقعیت امر هم همین است که روز گذشته در تیتر خبری خبرگزاری ایرنا به زیبایی اشاره شده بود.

وی تصریح کرد: هرچند فعالیت ها و اقدام های گسترده، قابل دفاع و افتخار آمیز در زمینه غربالگری و بیمار یابی فعال داشته ایم و دانشگاه علوم پزشکی هم خیلی خوب از این طرح ملی و آزمون سربلند بیرون اومده اما از آن طرف این امر نیز هزینه هایی از جمله همین قضیه آزمایشگاه شیراز و تاخیر در جواب دادن آزمایش ها را نیز برای استان و دانشگاه به دنبال داشته است.

کلانتری ابراز داشت:  ترکش های این اقدام ها و بویژه غربالگری گسترده و بیماریابی فعال هم به مجموعه دانشگاه و مسوولان استانی خورده ولی ما واقعا به دنبال انجام نمونه گیری گسترده بودیم و به هیچ وجه نگران اینکه امارهایمان بالا بره نبودیم و می توانستیم روزی ۵۰ نمونه ارسال کنیم و خودمان را یک استان همیشه پاک نشان دهیم اما این کار را نکردیم.

وی تصریح کرد: رویکرد و اصول راهبردی حاکم بر ستاد مدیریت کرونا در کهگیلویه وبویراحمد همواره این بوده و هست که سلامت مردم و شهروندان اولویت نخست مسئولان و متولیان امر باشد و با همه توان و ظرفیت های استانی و ملی برای تحقق این مهم نیز استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد همواره از استان های پیشرو در زمینه اجرای طرح غربالگری و بیمار یابی فعال بوده، گفت: هم اینک و در مرحله نخست بالای ۹۸درصد مردم استان غربالگری شده اند.

پایان کرونا هنوز فرا نرسیده

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح فاصله گذاری هوشمند و آغاز فعالیت پلکانی برخی صنوف و فعالیت های اقتصادی به هیچ وجه به مثابه کنترل و یا غلبه بر بیماری کرونا و پایانی بر اپیدیمی این ویروس خطرناک نباید قلمداد شود.

وی گفت: با قاطعیت اعلام می کنیم چنانچه مردم و بازاریان رعایت مسایل و اصول  بهداشتی و پروتکل های مورد نظر نظام سلامت را عمل نکنند بدون شک باید منتظر بروز فاجعه و آمار خیره کننده مبتلایان بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.