محمد مهدی بانشی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نشست ستاد کرونای باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شروع فعالیت اصناف کم خطر از روز بیست و سوم فروردین به معنای ترک خانه نشینی شهروندان نیست و همچنان برای قطع زنجیره ویروس کرونا نیازمند حفظ فاصله ۱.۵ متری هستیم.

وی با یادآوری عشیره ای بودن زندگی مردم کهگیلویه و بویراحمد افزود: مهمترین نگرانی مسئولان علوم پزشکی استان شرکت تعداد پرشماری از شهروندان در آیین های ترحیم است که  این مکان ها می تواند به ایجاد کانون های انتشار ویروس کرونا منجر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سلامت و حفظ جان افراد از هر مقوله ای مهمتر است از شهروندان خواست خریدهای غیرضروری خود را به بعد از مهار ویروس کرونا موکول کنند.

وی همچنین از اصناف خواست که مراقبت های بهداشتی پیش بینی شده برای جلوگیری از سرایت ویروس کرونا را به دقت رعایت کنند.

بانشی در واکنش به سوال خبرنگار ایرنا درباره انتشار برخی اخبار از وضعیت قرمز باشت از نظر شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت: چند مورد جدید از این بیماری در این شهرستان شناسایی شده اما جای نگرانی نیست.

وی ابراز داشت: شناسایی موارد جدید می تواند به پیشگیری از همه گیری ویروس کرونا کمک کند و نباید نگران این موضوع بود.

بانشی افزود:بیماریابی در شهرستان باشت بسیار رضایتبخش است.

فرماندار باشت نیز گفت: تیم هایی برای ویزیت بیماران مشکوک به کرونا و نمونه گیری از آنان به روستاهای این شهرستان اعزام شده است که این اقدام منجر به شناسایی موارد جدید شده است.

سید مسعود حسینی افزود: اعزام تیم های پزشکی به روستاها به جای مراجعه مردم به شهر اقدامی اثربخش برای بیماریابی به موقع ضمن حضور نیافتن مردم در مراکز درمانی است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر ۲۳ فروردین در مجموع ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد تاکنون چهار هزار و ۳۵۷ نفر جان خود را از دست داده اند و ۴۱ هزار و ۹۴۷ نفر بهبود یافته اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.