به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری، فخرالسادات خامسی  افزود:در شهرستان‌های بهاباد، خاتم ‌و مهریز این طرح ١٠٠ درصدی اجرا شده و آمار غربالگری در  ابرکوه ٩٧.٩ ‌درصد، اردکان ٩٢ درصد، اشکذر ٩٢.٨ ‌درصد، بافق ٩٣.٤ درصد، تفت ٩٦.٨ درصد، میبد ٨٢.١ درصد و ‌یزد ٦١.٨ درصد است.

این مسوول گفت: مردم می‌توانند از طریق ثبت‌نام و خوداظهاری در سامانه سیب سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش ‌پزشکی، مسوولان  استان را در رابطه با طرح غربالگری یاری دهند.

خامسی هامانه تصریح کرد: همچنین کسانی که این امکان برای آنها میسر نیست پاسخگوی تماس ‌تلفنی سامانه ۴۰۳۰ باشند تا طرح غربالگری در استان به طور ١٠٠ درصدی انجام شود.

‌مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به تاکید وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا بر اجرای دقیق طرح غربالگری گفت: این طرح از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت الله صدوقی(‌ره) و با همکاری نیروهای بسیج ‌درحال انجام است.
خامسی خاطر نشان کرد: طرح تب‌سنجی در ورودی و خروجی های شهرستان‌ها از سوی جمعیت هلال احمر استان تا روز ۱۴ فروردین ماه در مبادی ورودی شهرهای استان انجام شده است.

وی گفت: تاکنون نزدیک به ۵۶۸ هزار نفر تب‌سنجی شده که از این تعداد ١٣٧٠ نفر مشکوک به بیماری کرونا تشخیص داده شده و به مراکز درمانی، نقاهت‌گاه‌ها و قرنطینه‌های خانگی ارجاع داده شده‌اند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.