پروانه نیک مرام روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگرانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته تا اردیبهشت ماه امسال، از کار خود بیکار شده اند می توانند  اطلاعات خود را در سامانه بیمه بیکاری ثبت کنند.

وی افزود: به تمامی این کارگران در سطح کشور و استان بیمه بیکاری تعلق می گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حفظ سلامت کارگران و حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد در مهار کرونا از وظایف اصلی این اداره کل است.

نیک مرام بیان کرد: نظارت بر واحدهای تولیدی استان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت اقدامات پیشگیرانه با اولویت کارگاه های تولیدی بخصوص کارگاه هایی که تعداد کارگر بیشتری دارد به صورت مرتب و مستمر توسط این اداره کل انجام می شود.

وی تاکید کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه در برخی از شهرستان ها به دلیل ارتباط نزدیک با سایراستان ها و نیز نیروهای غیربومی، تعدادی از واحدهای کارگر ی در کمیسیون کارگری و شورای تامین شهرستان ها و استان  مطرح شدند که هم اینک به طور موقتی تعدیل نیرو شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ‌این نیروها می توانند در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کنند و از اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت امسال حقوق دریافت کنند.

نیک مرام ابراز داشت: بازرسان این اداره کل تشدید نظارت بر کارگاه های مشمول قانون کار را در دستور کار قرار داده اند و تیم های بازرسی، بر روند اجرایی شدن دستورالعمل های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در کارگاه ها نظارت جدی دارند.

وی عنوان کرد: ۲ مورد از تعاونی های کهگیلویه و بویراحمد در همان روز های نخست گسترش ویروس کرونا، با تولید ماسک و الکل به مبارزه با این ویروس پرداختند و عزم جامعه  کارگری برای مشارکت در سلامت اجتماعی را به نمایش گذاشتند.

تعداد کل کارگران در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۷۴ هزار نفر است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.