محسن ظفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۰۰  دست لباس گان،۴۰ بسته ۱۰۰ عددی دستکش،یکهزار ماسک معمولی،۲۵۰ماسک فیلتر دار و ۳۰ماسک مخصوص پرستاران و پزشکان مراکز درمانی از جمله اقلام بهداشتی و پزشکی اهدا شده از سوی نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در این شهرستان بوده که بخشی برای توزیع به داروخانه ها و تعدادی هم به مراکز درمانی تحویل داده است.

وی بیان کرد: وکیل مردم در خانه ملت همچنین۲۰ لیتر الکل به ستاد کرونای باشت اهدا کرده است.

ظفری بیان کرد:برخی از شهروندان باشتی با اهدای اجاره بهای واحدهای تجاری و مسکونی، تعدادی با شرکت داوطلبانه در برنامه های پیشگیری کمک های خوبی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در باشت داشته اند.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مهار ویروس کرونا در کشور و استان نیازمندنقش آفرینی مردم،مسئولان و خیران است.

غلامرضا تاجگردون با اشاره به گستردگی آثار ویروس کرونا در کشورمان، ابتلای بیش از ۲۷هزار نفر به این بیماری و قربانی شدن بافزون بر ۲ هزار شهروند ایرانی بر اثر این ویروس اظهار داشت: همه هموطنان وظیفه دارند برای مهار این ویروس مرموز کمک کنند.

وی با یادآوری اعلام شرایط جنگی در برخی کشورهای میزبان مهمان ناخوانده ویروس کرونا خطر ابتلا به این بیماری جدی است تاکید کرد: همه شهروندان با ماندن در خانه به مهار ویروس کرونا کمک کنند.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از خدمات جهادگران عرصه سلامت که با تمام توان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا در حال تلاش هستند قدردانی کرد و افزود: برای نتیجه بخش شدن زحمات این خدمتگذاران همه مردم باید در خانه های خود بمانند.

۲ نفر در شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت به ویروس کرونا مبتلا شدند که یکی از آنان جان باخت.

بر اساس نتایج و یافته های آزمایشگاهی تا ظهر روز چهارشنبه ششم فروردین بیش از ۲۷ هزار بیمار در کشور شناسایی شده  نفر از بیماران بیماری کرونا که بیش از ۹ هزار نفر کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند بیش از ۲ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

«کرونا» خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که هفتمین رده جدید آن در شهر «ووهان» چین پیدا شد؛ علایم ابتلا به این ویروس شامل تب، سرفه، کوتاهی تنفس، علایم گوارش و در موراد شدید، عفونت ریه ( پنومونی)، سندرم تنفسی حاد شدید و نارسایی کلیه است.

بر اساس اطلاعات فعلی راه‌های انتقال این ویروس به دیگران از طریق تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطره‌های تنفسی (عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی) است بنابراین شست‌وشوی مکرر دست‌ها بسیار توصیه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.