حسینعلی شهریاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اولین ساعات اخطار شیوع کرونا در کشور، سیستان و بلوچستان نیز همچون سایر استان‌ها اقداماتی با هدف کنترل و جلوگیری از اشاعه این  ویروس انجام داده است.

وی ادامه داد: شوک ورود ویروس کرونا به ایران موجب شد تا شهروندان سیستان و بلوچستان نیز همچون دیگر مردم سراسر کشور اقدام به مراجعه به داروخانه و خرید ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده داشته باشند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این افزایش تقاضا سبب شد تا کمبودی در سطح بازار به وجود آید و تامین این اقلام با مشکلاتی همراه باشد.

وی تصریح کرد: با تلاش خیرین سلامت حال بخش قابل توجهی از این کمبودها درحال برطرف شدن است.

شهریاری افزود: کارگاه تولیدی ماسک در حاشیه شهر زاهدان با همت زنان انقلابی به طور خودجوش و رایگان راه اندازی شده که این امر نشان از حضور پررنگ بانوان در عرصه مقابله با ویروس منحوس کرونا دارد.

رییس مجمع خیرین سلامت کشور گفت: خوشبختانه تمامی تماس‌هایی که تاکنون از بیمارستان‌ها در خصوص تجهیز لوازم بهداشتی و درمانی انجام شده پیگیری و اقلام مورد نیازشان در کمترین زمان ممکن آماده و تحویل شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات برای پیشگیری از شیوع کرونا تجهیز ۱۵ گروه جهادی است که از جمله فعالیت این گروه‌ها می‌توان به تجهیز مساجد حاشیه شهر زاهدان به اقلام ضدعفونی کننده، گندزدایی معابر عمومی (دستگاه‌های عابربانک، ایستگاه اتوبوس، کوچه های پرتردد، منازل،) اشاره کرد.

شهریاری گفت: مردم با ماندن در خانه می‌توانند کمک شایانی به کنترل و پیشگیری از شیوع این ویروس داشته باشند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان بر اساس آخرین آمار به ۸۸ نفر افزایش یافته است.

دکتر محمد هاشمی شهری اظهار داشت: ۶۵ نفر از مبتلایان به کرونا در حوزه این دانشگاه، ‌۱۷ نفر به دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۶ نفر به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.