سید عیسی حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، اصنافی که به هر گونه ای ممکن است در گسترش این ویروس مؤثر باشند، تعطیل می شوند و بنابراین بیشتر مردم تمایل به خرید از طریق اینترنت و فضای مجازی دارند.

وی افزود: مردم استان در این ایام، باید مراقب کلاهبرداران اینترنتی و دام گسترها در فضای مجازی باشند تا در دام آن ها نیفتند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هر گونه خرید در پهنای وب و اینترنت، از طریق سایت ها و کانال های مجاز و متصل به شبکه شاپرک، صورت گیرد و از خرید در سایت ها ،کانال ها و فروشگاه هایی که اعتبار آنها مورد شک و تردید است، بپرهزند.

حسنی با اشاره به دیگر شیوه کلاهبرداران مبنی بر جمع آوری کمک های مردمی با سوء استفاده از احساسات دینی و عاطفی مردم، بیان کرد: تاکنون پویش‌ها و دعوت هایی در فضای مجازی، برای جمع آوری کمک های نقدی  مردم، با ارسال شماره حساب و کارت های بانکی، برای تهیه ملزومات بهداشتی صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: لازم است مردم پیش از هرگونه اقدامی از اعتبار سنجی و صحت ادعای مالکان حساب های مذکور از طرق قانونی یا مراجع رسمی، همچون پلیس فتا یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای متولی، اطلاعات کسب کرده و پس از اطمینان مبادرت به انتقال وجه به این حساب ها کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.