پژمان نیک اقبالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که به آزادراه دسترسی ندارد اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده طرح اتصال یاسوج به آزاد راه  شیراز اصفهان در منطقه خسرو شیرین اصفهان به فارس در سال آینده کلنگ زنی خواهد شد.

وی بیان کرد: تعریف ۲ تونل به طول ۱۱ کیلومتر از بخش های مهم مطالعات انجام شده این آزادراه است.

وی ابراز داشت:مجوزهای پدافنند غیرعامل و زیست محیطی اخذ شده و موافقت مسئولان عالی رتبه وزارت راه و شهرسازی اتصال استان به شبکه آزاد راه های کشور اخذ شده است و هم اکنون در حال اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ هستیم.

نیک اقبالی ابراز داشت:توافق های اولیه با قرارگاه خاتم النبیاء برای تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز طرح اتصال یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد به آزادراه شیراز اصفهان انجام شده است.

وی بیان کرد:کهگیلویه و بویراحمد تا آزادراه ۶۰ کیلومتر فاصله دارد که با احتساب جاده های موجود نیاز به اجرای ۴۰ کیلومتر جاده دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:پس از بهره برداری از  طرح ساخت جاده پاتاوه به دهدشت که در نیمه نخست سال آینده انجام می شود ۵۰درصد از بار ترافیکی  استان خوزستان و ۷۰درصداز بار ترافیکی بوشهر در سه راهی روستاهای گندی خوری و توتنده کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد شد که این امر نیاز به احداث آزادراه در این مسیر را ضروری تر کرده است.

وی بیان کرد: اجرای این طرح باعث کاهش ۲۰۰ کیلومتری فاصله اصفهان به بندر امام می شود که تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت نقش چشمگیری در پایین زمان سفر و  صرفه جویی در مصرف سوخت خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد:تاکنون ۷۰۰میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است و ارزش روز آن چهارهزار میلیارد تومان است.

نیک اقبالی  با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه پاتاوه به دهدشت تا سال ۹۲ و در زمان شروع دولت تدبیرو امید تعطیل بود که از آن زمان تاکنون نیز با پیگری و تزریق اعتبارات از سوی دولت و همچنین حمایت ویژه دفتر مقام معظم رهبری این طرح ملی و البته سخت گذر و سنگین فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: این محور به طول ۱۳۶ کیلومتر دارای چهار قطعه است که بخش هایی از آن در سال های اخیر به بهره برداری رسید.

قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول ۲۸ کیلومتر و مشتمل بر پنج دهنه تونل به طول ۲هزار و۸۲۰ متر اردیبهشت ۹۶ به بهره برداری رسید.

کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.