مهدی جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: تاکنون 44 کیلومتر از محور بیرجند - قاین دو بانده شده و 55 کیلومتر نیز باقی مانده است.
وی با بیان اینکه 21 کیلومتر از این محور آماده آسفالت شده است افزود: پس از آسفالت، نصب علایم ایمنی و خط کشی این محدوده زیر بار ترافیک می رود.
جعفری ادامه داد: 34 کیلومتر دیگر نیز در حال انجام عملیات زیرسازی است که امید می رود پس از آسفالت آماده بهره برداری شود.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی پیش از این در نشستی با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، ساخت آزاد راه بیرجند - قاین را از اولویت های وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: این محور جزو 10 کریدور اصلی کشور محسوب شده که ابتدا به بزرگراه و سپس آزاد راه تبدیل می شود.
طرح دوباند سازی جاده 100 کیلومتری بیرجند - قاین از سال 89 آغاز شد و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال 97 به اتمام می رسد، این محور به سمت مشهد مقدس از مسیرهای پرتردد در اغلب ماه های سال است.
طول راه های خراسان جنوبی 17 هزار و 82 کیلومتر است که از این میزان، 472 کیلومتر راه اصلی چهارخطه، یکهزار و 62 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 982 کیلومتر فرعی و یکهزار و 193 کیلومتر راه فرعی دسترسی است.
در استان، 2 کریدور اصلی شمال به جنوب (چابهار - زاهدان - مشهد - بندرعباس - چابهار و کرمان - دیهوک - راور و کریدور شرق به غرب (بیرجند - دیهوک - راور - طبس - اصفهان ) به طول یکهزار و 500 کیلومتر وجود دارد.
9766 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.