به گزارش ایرنا، محمدعلی علیمردانی روز پنجشنبه در بازدید خبرنگاران از برخی طرح‌های راهسازی در شهرستان بویراحمد اظهار داشت: میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها از 30 تا حدود 90 درصد است.
وی چهارخطه یاسوج- سمیرم - بابامیدان، یاسوج - شیراز، گچساران- بهبهان، 30 کیلومتری ورودی شهرهای استان در حوزه بزرگراهی و جاده ملی پاتاوه - دهدشت، باشت- چرام، یاسوج - سی سخت و همچنین توسعه جاده باغچه سادات- سرفاریاب را از مهمترین طرح‌های در حال اجرا در حوزه راه‌های اصلی ذکر کرد.
علیمردانی با بیان اینکه طرح‌های راهسازی و بزرگراهی در این استان از نظر وزارت راه و شهرسازی نقش شاهراه حیاتی در کشور را دارند، گفت: جاده‌های ارتباطی در این استان از شمال، جنوب، غرب و شرق به راه‌ها و شریان‌های حیاتی کشور متصل شده است.
وی جاده ملی پاتاوه - دهدشت را یکی از مسیرهای اصلی و طرح‌های ملی راهسازی برای اتصال جنوب به مرکز کشور دانست و گفت: با بهره برداری این جاده به طول 137 کیلومتر بیش از 400 روستای محروم در 2 شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
وی با بیان اینکه بیش از یک هزار میلیارد ریال از محل‌های مختلف برای شتاب بخشی در اجرای این طرح ملی اختصاص یافته است، گفت: سال گذشته نیز افزون بر 950 میلیارد ریال به این طرح ملی تخصیص یافته بود.
وی با بیان اینکه این میزان اعتبار برای شتاب بخشی و اجرای قطعه سوم به طول 63 کیلومتر تخصیص یافته است، گفت: با توجه به پیش بینی انجام شده، این طرح تا سال 98 زیر بار ترافیک می‌رود.
علیمردانی با اشاره به اینکه حدود 480 کیلومتر راه روستایی در این استان در حال ساخت، بهسازی و آسفالت است، گفت: هر سال حدود 100 کیلومتر آن به اتمام می‌رسد.
علیمردانی یکی از مشکلات و دلایل طولانی شدن روند اجرای طرح‌های راهسازی در این استان را علاوه بر کوهستانی بودن کمبود اعتبار برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و مردم بابت هزینه زمین‌ها و باغ‌های تخریبی آنها دانست.
وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان افزون بر 50 میلیارد ریال بابت پرداخت مطالبات مردم در طرح چهار خطه یاسوج - شیراز و افزون بر 130 میلیارد ریال بابت مطالبات پیمانکار جاده باغچه سادات- سرفاریاب بدهکار است.
وی همچنین تاکید کرد: مطالعات اتصال کهگیلویه و بویراحمد و یاسوج مرکز این استان به آزادراه اصفهان - شیراز به اتمام رسیده و این استان نیز به شبکه آزادراهی کشور متصل خواهد شد.
علیمردانی افزود: طول این آزادراه در مرحله نخست حدود 60 کیلومتر است.
وی میزان اعتبار پیش بینی شده برای اجرای طرح اتصال یاسوج به آزادراه اصفهان- شیراز را نیز افزون بر 10 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.
کهگیلویه و بویراحمد حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.