سرهنگ سید علی رضازاده روز چهارشنبه در حاشیه گندزدایی و ضدعفونی معابر باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر یک از این گروه ها ۱۰تا ۱۵ نیروی بسیجی و یک دستگاه تراکتور در اختیار دارند.

وی بیان کرد: با توجه به انتشار ویروس کرونا در کشور و شناسایی چند نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت نیروهای بسیجی برای ضدعفونی معابر و مکان های عمومی پرتردد استفاده می شود.

فرمانده سپاه ناحیه باشت تاکید کرد: کار گندزدایی و ضدعفونی معابر و مکان های پرتردد این شهرستان در روزهای آینده ادامه دارد.

رضازاده با یادآوری اینکه تشکل های  بسیجی همواره در شرایط سخت در کنار مردم بوده اند افزود: تلاش برای کنترل ویروس کرونا رسالت همه مردم و مسئولان است.

ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی با مشارکت دستگاه های اجرایی، تعطیلی برنامه های گردشگری نوروزی،تامین اقلام بهداشتی چون ماسک و ژل شست و شوی دست و تلاش در راستای اطلاع رسانی برای تحقق حاضر نشدن مردم در اجتماعات از مهمترین برنامه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در روزهای اخیر بوده است.

براساس آخرین آمار که ظهر امروز اعلام شد ۱۱ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان»واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از  ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری ۳۰ بهمن ماه در قم شناسایی شد.

" کرونا" ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

تعداد تلفات ویروس کرونا در کشور به ۳۵۴ نفر رسید

تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.